Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 1729 ggr
JustMySelf
0

Billig resa i Oktober

Hej!

Jag och en kompis är sugna på att åka utomlands i september-oktober, det är vår första resa själva. Skulle dock vilja höra lite om någon har förslag på resmål?

Som studenter är budgeten ganska begränsad, kan inte säga något maxpris men ja, det måste vara billigt. Helst ett ställe som inte är alltför kallt då jag inte gillar kyla. Vi åker mest för att umgås, se något nytt och gärna lite fest och shopping. Hotell har vi inte jättehöga krav på, omgivningen är viktigare. Gärna någon huvudstad eller iallafall stor stad. Vart det ligger spelar mindre roll, men jag antar att det blir någonstans i Europa pga. den lilla budgeten.

Det var väl ungefär de önskemålen vi hade, alla förslag är välkomna!

Oskar
1

Kanske att Barcelona kan vara nått? Där finns ju en hel del att se…och festa går bra det med…och så ligger det ju ganska långt söderut så vädret bör ju vara ok.

ilenna90
1

ett tips är att boka paketresa genom norwegian, då väljer man resdatum och resmål och får då prisförslag för olika 'paket' där både flygresan och hotellet ingår.
jag och en kompis åkte till london förra sommaren med en sån resa, och ska snart iväg till rom. Det brukar i alla fall bli bra mycket billigare än att boka en vanlig charter-resa :)

då jag bara varit i london som räknas som storstad så har jag inte så mycket tips att ge på vart ni skulle kunna åka ;) men om ni åker i september finns det ju fortfarande ganska många länder inom europa som har varmt.
cypern har fortfarande väldigt varmt (har varit där två gånger tidigare) och där har ni ju alltid ayia napa om ni vill festa ;)

JustMySelf
0

#1 och #2, Tack, ska kolla upp dom!

[jjennyeklundd]
0

Går ju att åka till London med ryan air och det kostar ju inte mycket alls. Boende går säkert också att fixa billigt. Vi reser till Edinburgh om några veckor och det kostade inte heller mycket att flyga dit med ryan air! boende går ju attt hitta billigt överallt :-)