Hotell På Resor
Vad för typ av hotell/boende brukar ni boka när ni reser? Nöjer ni er sålänge det finns en fungerande säng eller är det 5 star med all inclusive som gäller?
// Ana

En säng och toa och dusch på rummet.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har rest en del men inte nu längre.
Jag tycker att det viktigaste är en hel och ren säng och en toalett.
Jag har knappast tänkt att tillbringa tiden på hotellrummet 😉
/Maria
Jag brukar sällan sätta "stjärnor" på hotellrummen, utan det beror väl i första hand på vad jag betalar.
Jag gjorde min första charterresa till London tidigt 1970-tal. Den resan var en sk rest-plats-resa. Då bokade man "ospecificerat" hotell, Jag tror jag betalade typ 395 kronor för hela resan inkl hotell för en vecka. Men jag hade tur och hamnade på ett lyxhotell som låg ett hundratal meter från Oxford Street. Sedan har det säkerligen blivit uppåt hundratalet sista-minuten-resor. Både till storstad, sol- och bad liksom kulturresor. Så det viktigaste för mig är faktiskt ett lågt pris på resan. Reser man med de stora charterföretagen så är man hyfsat säker på att man inte hamnar på ett råtthål. AC är ju naturligtvis något som är skönt på heta destinationer.
Jag lägger hellre slantarna på fina spännande utflykter, hyra av bil alt moped/MC och trevlig shopping. Att redan i Sverige boka ett lyxhotell är inte många gånger jag gjort. Ett undantag var en 3-veckors resa till Accapulco, Mexico för att se var Elvis långfilm var inspelad. Plus några resor till som gått i "lyxens" tecken.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
Jag och särbon, reser 2 ggr/år. Vår och höst. Föredrar Mallorca. Byter område varje gång. Vill se lite olika platser.
Men vill ändå bo bra. Bokar alltid **** + halvpension. En lägenhet med balkong, kylskåp och pentry, där vi brukar ordna mellanmål mitt på dagen. Kalla drycker.
Att gå ut och äta, har blivit så dyrt numera. Men både frukost- och middagsbuffe´n på hotellet är alltid fantastisk. Med alla delikatesser man kan önska. Bokar dessutom 4-5 månader innan, för bästa,( lägsta) pris. Bokar alltid boende och flyg separat.
Jag har väldigt höga krav på hotell och väljer fem stjärnigt men det finns hotell med fyra som till och med kan vara bättre sen beror det på vilken form av resa jag gör om det är nöje eller när jag besöker platser i världen jag gör volontärarbete i då är boendena något helt annat och man är där av en helt annan orsak än att njuta fin mat fina stränder berg och hotell men nöjesreser jag då ska det vara perfekt med precis allt.
Ska jag stanna några dagar blir det oftast vandrarhem. Vid enstaka nätter brukar jag välja hotell utifrån läget och priset.
För min del är det också viktigt med bra wifi. Då många av mina resor har med jobb att göra. Och jag behöver internet för att kunna jobba.
Är det en ren nöjesresa brukar jag också föredra wifi för att kunna sätta på nån film eller serie på kvällen. Men då är det mer en bonus, inget krav.