Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 1253 ggr
5
Bra att veta i Barcelona
Snart bär det av till Barcelona för mig och min sambo. Vi ska vara där en vecka och vill bara ta det lugnt, vi dricker inte alkohol och gillar inte festande. Vi är mest intresserade av att lata oss och köra lite vanlig turism.
- Vad ska man tänka på i Barcelona? Har hört att det är otroligt mycket stölder där, vad är era erfarenheter av det?
- Vad äter man egentligen? Jag är så dåligt insatt i spansk matkultur, har hört att tapas är ett måste men vad kan vara exempel på tapas egetnligen?
- Har ni något hemligt tips som inte står med i turistböckerna eller som fått för lite plats? Vad är underskattat VS överskattat?
- Hur är det med shopping, har ni några tips där? Jag vill besöka Primark, det tyckte jag om i London. Hur är det med siestas?
- Vad har ni för tankar på badstränderna, vilken är bäst VS sämst?
Ja, massor av frågor på en gång. Kan ni inte berätta lite om era erfarenheter av Barcelona och Spanien i allmänhet?
0
En annan fråga: I flera länder i världen finns ett fenomen som går ut på att hänga lås med graverade namn på broar/stolpar m.m., såkallade "kärlekslås". Vi har gjort det i Riga och undrar om det finns något sådant i Barcelona? Har försökt läsa runt lite, hittade en bild men det stod ingenting om vart i Barcelona denna bild var tagen!