Resor iFokus

Resor

Etikett: 9-övrigt
Läst 852 ggr
Staffan
0

Säljes: "Exotisk" matta (oanv)

Normalt sett köper jag inte souvenirer när jag är ute och reser. Häromåret gjorde jag dock ett undantag från den regeln och kom hem med en 50 x 70 cm matta av högst tvivelaktig kvalitet. Med mig hem hade jag också ett hål i plånboken på cirka 1.000 spänn.

Mattan levererades i och för sig med ett gott te och en trevlig (läs: säljande) pratsund som höll högre klass än mattan, men det var nog ändå inte heller riktigt värt priset. Mattan har sedan dess huserat i mitt källarförråd…

Vilken är den absolut sämsta souvenir du köpt? :)

// staffan

Oskar
0

Kanske inte souvenir men dock ett dåligt köp var min cd-walkman från Kanarieöarna. Jag gick in i affären och provade en helläcker cd-spelare från Sony. Verkade schysst och skulle kosta ungefär en tredjedel mot hemma så jag slog till. Dock visade det sig att när jag kom hem så hade de bytt ut cd-spelaren mot en som såg likadan ut men hette något i stil med Sonny. Dvs en kass kopia. Den i affären var äkta men när de skulle lägga ner kartongen i påsen så måste de bytt ut den. Grundlurad!

Oskar

Staffan
0

Fortfarande ingen köpare på mattan?

// staffan

Susanne
0

Men Staffan, du måste ju lägga ut bild och Penga mun på mattan om du ska få den såld Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Jag har nog inget riktigt uselt köp i stil med ovanstående, däremot så fick jag någon shoppingblackout på en bilsemester i Tyskland för många år sedan - valutakursen var bra, massor av otroliga reor plus att jag led av efterverkningarna av körtelfeber = mitt omdöme var inte det bästa… Jag köpte så mycket totalt meningslöst och dumt så det är skamligt… Det mesta blev oanvänt eller bortskänkt efter ett tag i garderober och lådor.

Fy vad tarvligt med Sonny:(

AndersE
0

Förra veckan. Två marockanska klänningar till döttrarna. Äldsta dotter vägrar bära sin. 600:-….

Oskar
0

Staffan, du kan få byta mattan mot min pirat-cd-spelare. :)

Oskar

Staffan
0

Skönt att man inte är den enda som gjort en dålig affär på semestern… *skratt*

Susanne, ska se om jag lyckas fånga mattan på bild, det finns en risk att kameran protesterar.

Oskar, jag ska överväga saken. Går cd-spelaren att använda som något annat än cd-spelare? Bokstöd?

Glad

// staffan

Oskar
0

#7 Kanske, om böckerna är lätta för cd-spelaren är inte direkt gedigen. He.

Oskar

Staffan
0

Man kanske kan lägga den på Kalle Anka-tidningarna bredvid saftkannan en sommardag när det bara fläktar lite lätt. Eller räcker vikten inte till det heller…?

Glad

// staffan

Oskar
0

Ha, ja en Kalle Anka-tidning kan den nog klara av. Fast kom på nu att jag nog inte har den kvar. Så tyvärr kan du inte få byta den mot din matta. :)

Oskar

Staffan
0

Oskar, jag har en idé, vi kanske kan få användning för min matta trots allt! Vi skulle ju kunna sopa in din cd-spelare under den…. :)

// staffan