Handbagage på RYANAIR
har smått panik, åker imorgon. Undrar om man kan ha en löst packad handväska som inte stämmer in på måtten (55x40x20?) när den är utanför korgen, men går att få i korgen?? eller måste det vara en "hård" väska som har samma form hela tiden? hoppas någon fattar för jag har lite såhär stressigt.. ;)
Nä det är nog lugnt. De är lite olika hårda, det är ju människor, men tror att om den går att trycka samman är det nog lugnt! Bara du inte har flera stycken, jättetung eller stoppar den där väskan full :) Jag har rest med ryggsäck, de är ju ganska svåra att mäta mått på men det har inte varit någon fara. Min kära mor har rest med handväska, bagage (liten väska/ryggsäck) och datorväska ett antal gånger utan att bli stoppad…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

vad bra, kändes bäst att fråga, skulle absolut inte vara kul att få lämna något… I värsta fall får man väl använda valpblicken ;)
Nåt som kan vara värt att nämna är att även vad du köper i tax-freen måste få plats i handbagaget nu! Jag köpte en flaska whiskey och lite mat att ha på planet i tax freen och blev stoppad för att jag hade "två" handbagage (min väska och påsen från affären). Blev till att försöka klämma ner så mycket som möjligt i min och pojkvännens handbagage och sen slänga(!) det som inte fick plats!