Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 3195 ggr
Bejbymoose
0

Fickpengar till Alanya

Jag och min pojkvän ska åka till Alanya i augusti, vi funderar på att åka 2 veckor men undrar lite hur mycket fickpengar vi behöver ha med oss. Vi tänkte äta ute 2 ggr/dag, en större och en mindre. Vi bor i lägenhetshotell så vi kommer ju köpa frukost i affärerna och äta "hemma". Även kanske äta någon måltid "hemma" istället för ute någon dag. Gärna en del utflykter, som dimchay, rafting osv. Inte för mycket festande och mycket "förande" hemma med sprit från affärer. Hur mycket tror ni det kan gå på? Vi hade tänkt att det kanske kan landa på en 8000-1000 per person. Är det för mycket/för lite?

Bejbymoose
0

8000-10000 ska det såklart stå, missade en 0a

Oskar
0

Nu var det ganska länge sedan jag var i Turkiet så har inte koll på priserna…men nog borde 8-10 000 kr per person för 2 veckor räcka fint. Det är ju typ 600-700 kr per person och dag. Dock är det ju så att om ni planerar att göra dyra utflykter så kan pengarna lätt rasa iväg. Gissar att tex rafting är ganska dyrt. Men ni kan ju kanske kolla upp det i förväg så att ni vet.

Oskar

FruThea
1

Ja, det är ju otroligt mycket pengar, borde räcka mer än väl! Jag och min pojkvän åker till Australien om en vecka och vi räknar med totalt ca 100 dollar om dagen. Mer än så är ju nästan bara onödiga pengar, visst kanske det kommer bli lite extra ibland men vi har även mer att spendera men om man kan vore det ju jätte skönt om man kunde spara de pengarna :)

Jag skulle säga 4000-5000 per person borde ju räcka.. Men ja, har man råd är det väl bara att köra! :D