Resor iFokus

Resor

Etikett: 4-nord-sydamerika
Läst 1169 ggr
Oskar
0

Ett mer ödmjukt USA?

USA har insett att deras rykte utanför landets gränser har fått sig en törn den senaste tiden. Och visst är det så, förut så var ju USA drömlandet för många och ett land som många vill efterlikna men så är det nog knappast idag. I alla fall inte i samma utsträckning som tidigare. Och för att råda bot på detta och lansera ett mer ödmjukt USA har man lanserat den här sajten:

http://www.discoveramerica.com/uk/home.html

Vet väl knappast om intrycket av USA förändras så mycket i och med den sajten i och för sig…men kanske ett litet steg i rätt riktning…

Oskar

Tride
0

Jag besökte USA och Canada ganska många gånger runt sekelskiftet. Då blev jag ganska ofta tillfrågad var jag helst skulle vilja bo. När jag inte uttryckte att USA var mitt drömland utlöstes en viss besvikelse. Jag gillade verkligen USA, men hade ingen längtan att bo där. Dessutom tyckte jag änu bättre om Canada.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Fridaybrew
0

Jag skulle vilja bo i USA men däremot inte ha låta framtida barn växa upp där. Då ser jag hellre att de gör det här hemma i moder Svea =)

Kan då säga att jag har varit i usa närmare 30 ggr och då ett par månader i stöten. Har rest kust till kust gräns till gräns och avverkat ca 25 stater på en sommar.

Har släkt där så jag har tagit del av vanliga överklassens vardagslunk samt vanliga medelklassens. Det är ett behagligt liv när man har det gott ställt. Men fan om något skiter sig då gäller det att man har livrem och hängslen utifall att försäkringsbolagen säger ifrån eller vad som helst. Det kan gå utför riktigt snabbt.

/Fridaybrew

RuiXue
0

Jag trodde aldrig jag skulle vilja bo i USA, men nu så kan det hända att jag flyttar över! Jag har min pojkvän i BostonKyss

Jennie

[SweetRose]
0

Jag tycker sådana undersökningar blir så missvisande eftersom varje stat i usa är nästan som ett eget land. Det är en enorm skillnad på det sociala i t.ex. Chicago eller New york mot vad det är i Florida, stor skillnad!

Jag skulle gärna bo i usa på heltid, jag gör det på deltid nu litegrann, sisådär någon månad per år. Det är underbart tycker jag!

Diizkmedel
0

Jag ville bo i USA sen när jag åkte dit senast själv och kom nära alla amerikaner så upptäckte jag hur j*kla otrevliga dem är… Mer behöver man väl inte säga -.-

Men detta kanske bara händer i Arkansas?

That that don't kill you can only make you stonger

[FruStein]
0

Mitt intryck av USA är bara baserat på delar av Ft Lauderdale och Miami och jag skulle ljuga om jag menade att jag var sugen på att åka dit igen. Stora vägar och nästan inga trottoarer, enorma och väl synliga klass-skillnader och en yta jag mår illa av. Däremot är jag ganska övertygad om att jag skulle älska New York där man kan promenera i stort sett överallt och dit miljoner människor sökt sig för att träffa andra människor med intresse för kultur, intellektuella samtal och en mer cynisk syn på livet utan att för dens skull vara dyster. Skulle passa mig som handen i handsken! ^^