Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1192 ggr
lisette
0

dyraste resmålet i europa?

nu har jag diskussion med folk på jobb.

jag hävdar att både cypern och kanarieöarna är ngt av de dyraste remålen man kan åka till. jag menar då att äta/dricka/köpa saker..

hur är det?

Pia
0

Norge, oj oj oj-dyrt.

Oskar
0

Är nog inte helt lätt att svara på. Men jag sökte lite på nätet och hittade detta:

http://www.ubs.com/1/e/media_overview/media_global/mediareleases?newsId=74357

Där ligger Skandinavien och Schweiz i topp. Fast då handlar det om dyraste städerna att leva i, inte att turista i.

Har själv turistat i Norge och Schweiz och båda dessa länder är dyyyra. Mycket dyrare än tex Kanarieörna. Men du kanske menade dyrast av de vanliga charterresmålen?

mvh
Oskar

Mandysan
0

Sardinien är svindyrt oxå!*ryser*

Tom
0

#2, Kanarieöarna har blivit väldigt mycket dyrare sedan de började använda Euro. Några exempel från Fuerteventura för några veckor sedan:

Aprikoser 150kr/kg

Vanlig pizza 60 - 120 kr

En liter mjölk 8,50 kr

Ett litet kellogs flingpaket 31 kr

En medelklassig middag för två med en halv flaska husets vin 400 kr.

Spriten däremot är jättebillig. En liter vin i tetrapack kostade från 6,50 kr.

Tom

Oskar
0

#4 Oj! När jag var där sist så var det ju inte alls de priserna! Pizzapriserna i Geneve ligger på ungefär samma nivå…och jag tyckte det var dyrt.

Oskar

Kråkis
0

Norge jag säger bara det, en pytteliten flaska soja (samma som de har i svenska affärer) och du är totalt pank…

precis
0

pizzapriserna i oslo är snart uppe på 200 NOK och i gävle är det priskrig, ca 35-45 spänn.

funderar på att börja exportera :) haha

Luckyman
0

Var i fransk/schweiziska alperna, Pizza 12-15€, en ok lunch i backen ca 20€, en flaska vatten 50cl 4€, stor öl på krogen 5,5€.. Sen är det hopplöst mycket ost på allt och min cappuchino för 3,2€ var en svart kaffe med vispgrädde på…

Lunascape
0
Oskar
0

Helt otroligt vad det verkar vara dyrt i Norge! Pizza för nästan 200 kr. Ujuj. Får ju Sverige att framstå som billigt.

Oskar

__iE
0

va på Cypern förra året med min familj (:
jätte fint, coh skönt väder..

MEN, dt va dyrt där..! :/ synd..

Kaj
0

Har för mig att Monaco ska vara riktigt dyrt.