Hotell London, under 18
Hej!
Jag och en kompis (båda 17) har bokat flyg till London i början av januari, men insåg nu att utbudet av hotell minskade betydligt när vi inte är 18 år. Jag har tittat runt en del på nätet och förstått det som att vissa hotell ska ha 16-årsgräns, vilket ju skulle fungera. Det svåra verkar vara att hitta dessa hotell! Åtminstone har inte vi lyckats än…
Så, nu undrar jag om det är någon som råkar ha tips på hotell i London som tar emot personer under 18 år utan vuxen med sig. Alla tips mottages tacksamt!
Vill gärna följa denna tråden eftersom jag och tjejkompisarna funderar på att ta en weekend i London. Jag fyller 18 om en vecka men jag har vänner som är 17. Du får gärna berätta hur det gick!
Så länge en person är 18 borde det väl inte vara några problem med hotell, det är väl bara att boka i den personens namn då? :)
#2 Men TS skriver ju att ingen av dom är 18.
Tyvärr vet jag inga hotell som tar emot under 18 år, men ett tips är ju att ni ringer runt till olika hotell som ni är intresserade av och förklarar läget, och frågar dom hur dom ser på det.
Ibland är folk snälla när man presenterar sig och så.
#3 Min kommentar var ett svar på #1, där jag fattade det som att någon kommer vara 18 när resan sker.
Vi kollade hotellens policy och hittade vi ingenting där mejlade och/eller ringde vi. Vissa hotell krävde att papper som skulle fyllas i av föräldrarna faxades fram och tillbaka innan ankomst o.s.v. Vi beslöt oss tillslut (när det började bli lite bråttom) att boka Hilton Stansted, alltså Hiltons flygplatshotell några minuter från Stansted Airport. Det var då det enda hotellet vi hade fått tydligt svar från att vi verkligen kunde bo där. Även om det var minst 1h med buss (går att åka tåg på runt 45 också) in till centrala London varje dag fungerade det jättebra, vi fick helt enkelt gå upp lite tidigare och fick dessutom se lite mer av London än bara Oxford Street.
Är man ute efter att bo centralt och nära till allting är det hotellet självklart inte det bästa valet. Se till att börja leta hotell i tid så kan man säkert hitta mer centralt belägna hotell som tar emot personer under 18, vi hade bara inte tiden och bokade första bästa ställe som tog emot oss, och för oss fungerade det bra =)