Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 2070 ggr
isabelle89
0

Nån som är pilot/kapten/flygvärdinna?

Hej! Jag har rest rätt mycket i mitt liv! Har ingen riktig flygrädsla egentligen. Men det som oroar mig är att jag ska få en panikattack? Har fått det en gång tidigare på en 11 timmars flygning. Nu ere 12 timmar til Vietnam…

Så. Vad gör besättningen på planet om någon får en riktig panikatack / typ spårar ur?

Vad händer om man blir allvarligt sjuk? Nödlandlar dom då eller?

Någon som vet ?

(Känner liksom inte att jag vill gå till läkarn för att söka lugnande då det inte ens är säkert att jag får en panikatack)

AndersE
0

#0 Besättningen har utbildning för att hantera olika situationer. Lite olika beroende på bolag dock…

Det händer att flygplan "nödlandar" om någon passagerare blir sjuk.

Är du orolig för flygandet kan det kanske ändå vara idé att be husläkaren om något lugnande.

elyse
0

Som sagt, får du en panikattack kan kaptenen bedöma att du inte får flyga och nödlandar. Lugnande tar man väl alltid i förebyggande syfte (eller?) så om jag vore du skulle jag gå och få något utskrivet.

Vanja-K
0

Känner andra som är flygrädda. De tar också något lugnande. Om man vet med sig att man ev. kan få panik så är det nog bäst med ett "litet" piller. För då när du gjort den resan utan problem så kommer nästa att gå bättre.  Bara för att det hände förra gången så behöver det inte bli så en gång till.Viktigt att du klarar nästa gång utan problem. För då kanske din rädsla försvinner.

Men tänk så här kanske det hjälper; kaptenen och all besättning vill ju också komma fram utan olyckor. De flyger ju varje dag. Är helt säker på att de gör sitt allra bästa.

Karmatarerskanise
0

Jag kommer själv ta lugnande. Annars vågar jag nog inte ens gå på planet.

lisette
0

tänk bara på att man till vissa länder måste ha med sig papper på vilka tabletter man tar. tex stilnoct osv.

Karmatarerskanise
0

#5 Ja, och dom ska ligga i sin föpackning också.