Sol och värme i januari, era tips?
Hej det kommer bära av på en 2 veckors resa i januari, Nu tänkte jag checka av era tips! ca 8000kr för flyg + hotell. Satsa på sista minutern om vi inte hittar ngt bra innan.
Just nu är jag helt öppen för förslag. Väldigt inne på Dubai, erfarenheter? Gambia? Kap verde, även blickat mot mexico och karibien.
Vill inte till egypten (magsjuka skrämmer mig), kanarieöarna är dötrist (varit där på tok för många ggr plus osäkert väderläge), Thailand lockar inte. Varit där, men maneterna skrämmer. Vill kunna bada i havet.
Krav: Sol och värme.

Mexiko! Mexiko har allt!
Fantastiska stränder, trevliga människor, söta små städer, vackra berg, sol, massor av fest, fantastiska solnedgångar, delfiner…
Det var länge sen jag var där, men det är ett av mina favoritland.

Du nämner Kap Verdeöarna. Inte varit där själv men hört att det ska vara bra. Som ett exotiskt och oexploaterat Kanarieöarna. Skulle gärna åka dit själv!
Dubai kan nog vara intressant, fast frågan är om inte 2 veckor i Dubai är lite väl mycket? Och kanske ganska dyrt att leva som turist där?
Du kan kolla upp Oman, ligger ju i samma del om Dubai. Ska vara schysst!
/Oskar
Tack för era svar! :) Mexiko var jag inne på länge, men det blev så s*tans dyrt i slutändan.
Dubai är nu bokat, 2 veckor med lyxhotell och frukost! :)

Härligt!

Tanzania / Zanzibar!

#5 Håller med. Finfina ställen!
#5 Får satsa åt det håller nästa gång ;)