Varför åker man till Thailand?
Med risk att få ägg kastade på mig
undrar jag vad det är med Thailand som är så fascinerande?
Jag har inte varit där.
Ett land med en massa problem som bl.a prostitution bland både vuxna och barn. Oroligheter på vissa håll i inbördes problematik osv.
Vill någon förklara
/Maria
Man åker dit för kulturen, sevärdheter, havet, stränder och den trevliga befolkningen!
Det är ungefär som att fråga varför man åker till Grekland?

Inte heller varit där men vad jag hört är att det är ett klimat som passar oss Svenskar samt att det är relativt billigt. Och tror dessutom att det lockar dom som kanske tröttnat på Kanarieöarna och vill ha något som är lite mer exotiskt utan att för den del vara för äventyrligt.
Thailand är helt enkelt underbart!
Det jag fastnat allra mest för i landet är den enkla livsstilen. Det är så oerhört mycket lättare att bo i Thailand. Tunnelbanan är aldrig försenad, mat finns runt varenda gathörn och maten är dessutom mycket billigare där.
Då har jag en fråga till dig, varför vill man så gärna bo i Sverige? ;) Jag är oerhört trött på Sverige, det usla rättsväsendet, skyhöga skatter, en väldfärdspolitik som är alldeles för överdriven (enligt mig), 3/4 delar av året som är "kallt", kollektivtrafik som alltid strular m.m
Alla land har negativa saker, likaså Thailand. Man får helt enkelt överväga vilka egenskaper man söker i ett land och välja därefter.
Det finns många dåliga saker i Thailand, men så många bättre saker.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Alltså var min fråga inte provokativ och har inte med varken Grekland eller Sverige att göra utan jag undrar helt enkelt varför man väljer Thailand och jag har fått en del svar
/Maria