Kroatien eller Istanbul
Vill gærna ha førslag på billiga resor till Kroatien eller till Istanbul.

Istanbul kan jag verkligen rekommendera! Spännande stad!
Det var lite skillnad på dina förslag - en storstad eller ett land dit man brukar åka på solsemester. Vad är du helst ute efter?
Kan rekommendera Kroatien om man vill variera storstad och solsemester.
Jag och min man åkte med ren flygresa för några år sedan till Zagreb och det kostade inte så mycket.
Det var billigt att bo i Zagreb och en fantastisk stad och vi tog sedan bussen till kusten och hamnade i Istrien med öarna utanför Pulahalvön.
Helt otroligt med den godaste mat jag någonsin ätit i Medelhavet. Billiga och bra boenden.
/Maria

Jag har varit i Istanbull før många år sedan,och vill gærna ta min son som blir 11 år i augusti någonstans nær han fyller år.Vill ge honom en positiv upplevelse.
Istanbul ær underbart,men jag har aldrig varit i Kroatien.

Var ær det billigast nu?

Det är tyvärr nästan omöjligt att svara på var det är billigast. Det beror helt på hur pass billiga biljetter ni lyckas hitta, dvs hur pass flexibla ni är och hur pass fullbokat flyget är.
För att få en uppfattning om hur dyrt det är att leva i landet som turist kan du ju tex titta här:
http://cityshoppa.se/prisnivaer-i-48-olika-lander-prisindex-for-de-vanligaste-semesterutgifterna/
Alla länder finns inte med men Turkiet gör det, och det får nog räknas som ett billigt land.
Oskar

#6 Tack før ditt svar.Fick før mig att det var billigare i Kroatien..men men.
Har blivit intresserad av Bulgarien också nu.Kan det vara något? Då menar jag inte "Bloody Beach"…(Sunny beach).