Resor iFokus

Resor

Etikett: 8-utrustning-prylar
Läst 1437 ggr
[Malin]
0

Viktigt med solskyddsmedel!

Ni glömmer väl inte solskyddsmedlet om ni som jag packar inför sommarens charterresa?

Idag kan ni läsa en artikel om just detta på SvD:

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/underkant-for-manga-solskyddsmedel_4771995.svd

Oskar
0

Jag är en sån som alltid glömmer smörja in mig. :)

[Malin]
0

#1 Det är inte bra Oskar, blir du röd eller brun?

elyse
0

Jag tycker att det är viktigt att smörja in sig redan nu, i Sverige! Många verkar tro att solen bara tar när man är utomlands, men man kan bli ordentligt bränd här hemma också. Jag jobbar på förskola och är ute mycket varje dag och smörjer varje dag in ansikte, bröstkorgen, axlar och en bit ned på ryggen; där det är lätt att bli bränd annars. Jag blir brun, men det är dumt att bränna sig.

[Malin]
0

#3 Givetvis är det lika viktigt här hemma :)

Emelie
0

Jag är inte heller så bra på att smörja in mig, men efter jag var på The Commonwealth of Dominica och brände mina lår riktigt ordentligt så har jag varit lite duktigare på att smörja på solskyddet.

Dock var jad duktig och använde solskyddsmedel som på min semester i Thailand (köpte på plats), men tror ni inte att det var blekningsmedel i den?Flört

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Malin]
0

#5 Iih, det är ju ett av de mer känsliga ställena dessutom! Kan tänka mig hur ont det gjorde :(

Emelie
0

#6 Ja, jag kunde knappt gå på några dagar, och än mindre ligga och sova på annat än rygg!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

RuiXue
0

Jag har ännu inte smörjt in mig här hemma. Men så har jag heller inte vart ute så länge åt gången ännu så jag har bara blivit lite lite brun och inte alls rödGlad Blir annars lätt röd men får jag bara grundfärg så brukar jag klara mig. Förra året i Maj blev jag varkens brun eller röd på 3 veckor i Kina, UTAN solkrämer! I år tar jag med faktor 30Tungan ute Får se om det behöver användasObestämd Är ju en månad senare än förra året nu. Åker på SöndagSkrattande

Jennie

Maria
0

Jag smörjer mig aldrig.

Sätter mig hellre i skuggan eller tar på mig någon blus. Keps med skärm för ansiktet och solbrillor.Glad

/Maria

RuiXue
0

Har nu vart i Kina i en vecka med rätt fint väder. Lite dimmigt av det fuktiga klimatet och värmen men ändå sol igenom. Inte behövt använda solkräm alls och har varkens blivit brun eller rödFörvånad Lite marginellt brun har jag kanske blivit, men det är så lite att det knappt synsFoten i munnen De måste ha inbygd whitener i solen här eller nåtSkrikandes

Jennie

Oskar
0

Lyllo dig som får vara ute och resa!

RuiXue
0

#11 Äsch, det var över ett årsedan jag var här i Kina senastFoten i munnen Jag hade helst vart här ett helt år minst, men då jag jobbar fulltid går det inteRynkar på näsan

Jennie