Vilka länder har ni besökt?
En sån här tråd finns säkert redan, men kan vara kul att se igen!
Själv har jag varit i:
*** Norge
* Tyskland
* Frankrike
* Tjeckien
* Österrike
* Italien
* Kroatien
* Slovenien
* Spanien
* Danmark
**Är bara *15* år också, så jag kanske hinner med några fler. Kommer dock aldrig att flyga. ;).

Här är de jag kommer på så här direkt. Lägger upp några olika platser i USA då det ju nästan är som olika länder… :)
* Brasilien * Canada * Chicago * Danmark * Dubai * Egypten * Finland * Frankrike * Grekland * Israel * Italien * Jordanien * Kina * Las Vegas * Los Angeles * Malaysia * Maldiverna * New York * Norge * Phoenix * San Fransisco * Singapore * Spanien * Storbritannien * Thailand * Tunisien
Ja, det har blivit ganska många länder genom åren:
Norge
Danmark (+Färöarna)
Finland
Tyskland
Holland
Belgien
Frankrike
Storbritannien (England + Wales)
Spanien (+Kanarieöarna)
Italien (+Vatikanstaten)
Österrike
Schweiz
Ryssland
Indien
Nepal
Bangladesh
Malaysia (+Borneo)
Singapore
Kina
Kenya
Tanzania
Seychellerna
Madagaskar
Brasilien
Argentina
Olle
#1, Haha Stafafn ska jag räkna alla städer i Tyskland då eller ;)
Din Toker!

#1 Dubai har jag varit lite sugen på att åka till. Är det värt ett besök? Ganska dyrt att leva där dock kan jag tänka mig.
Oskar

Norge Danmark Finland Island Lettland Litauen Storbritannien Tyskland Nederländerna Belgien Frankrike Spanien Schweiz Italien Grekland Turkiet Cypern Israel Tunisien Marocko Mexiko Brasilien Argentina Kina Mongoliet
Har blivit en del länder…men saknar två av de största, USA och Ryssland.
Oskar

#2 Var i Ryssland har du varit? Jag e sugen på en weekend i St Petersburg eller Moskva. Har du varit där?
mvh
Oskar

- Norge
- Danmark
- Finland
- Estland
- Lettland
- Litauen
- Ukraina
- Polen
- Ungern
- Tjeckien
- Rumänien
- Bosnien Herzegovina
- Serbien
- Nederländerna
- Tyskland
- England
- Irland
- Österrike
- Frankrike
- Spanien
- Italien
- Vatikanstaten
- San Marino
- Liechtenstein
- Grekland
- Turkiet
- Marocko
- Kenya
- Sydafrika
- Egypten
- USA
- Canada
- Filippinerna
- Vietnam
- Thailand
- Indonesien
- Kina
- Japan
- Malaysia
- Singapore
- Indien
Tror inte jag glömt något. Blev förvånad över att det var så pass många. Tycker jag har så många kvar: Oceanien (NyaZ+Austrailien) och Ryssland. Samt hela Sydamerika som är en vit fläck för mig. Bara besökt Puerto Rico men det är ju USA, precis som Hawaii där jag varit en gång.
#6 Egentligen borde jag satt Ryssland inom parentes, för jag har bara varit en dag i Moskva mitt i vintern, som transit inför vidare flyg till Indien. Men jag hann i alla fall se Röda torget, Vasilijkatedralen och Kreml.
Olle

#8 Du såg ju det viktigaste :) Om man bara ska räkna där man övernattat, så ska jag ta bort de europeiska mikrostaterna San Marino, Liechtenstein och Vatikanstaten.

Jag har varit i:
Danmark
Norge
Åland?
Tyskland
Luxemburg
Frankrike
Spanien (+ Kanarieöarna)
Schweiz
Österrike
England
Italien
Grekland
Cypern?
Turkiet
Thailand
Liechtenstein
Belgien
Tror att det är alla, men har mellanlandat i olika länder också, men det kan väl inte riktigt räknas?
Håller med #0 - jag är bara 18 år så lite fler länder ska komma med på listan. Nu i februari ska jag till Thailand för fjärde gången =)
#10, Okej, Jag själv har vart i både Danmark och Tyskland 4 Gånger vardera.

- Norge
- England
- Skottland (fy den som likställer en skotte med en engelsman:)
- Irland
- Finland
- Danmark
- Estland
- Portugal
- Grekland
- Spanien
- Belgien
- Holland
- Italien
- Tyskland
- USA
Och en nypa frisk luft på Island:)

#12 Skottland och England? Ja då har jag varit i Värmland och på Gotland också. :)

ännu en lista:
Sverige
Finland
Norge
Grekland
Danmark
Italien
Indien
Kina
Japan
USA (Hawaii)
Mexiko
Litauen
Ryssland
Holland
Estland
Turkiet
England
och "för skoj skull" räknade jag även ut att jag varit utomlands sammanlagt ca 1 år, vilket blir 1/28-del av mitt liv.

#14 Ahh…så du har också varit i Ryssland. Alla utom jag verkar ha varit där. :) Var någonstans var du?

#13 Men det är närmast spöstraff på den som säger att Skottland är England - om du frågar en skotte…:)

#11 - samma här, många av länderna har jag besökt flera ggr. I Tyskland har jag nog varit minst 15 ggr eller så och Danmark åker man igenom rätt ofta =)
#17, Hehe okej. Jo det blir ju så. Men Danmark är trevligt!
Ännu ingen annan som varit på Malta? jag bodde där i 22 veckor en vinter. Jag har också bott i Cork, Irland i 14 veckor (hösten 2000, med det absolut högsta nederbördsrekordet ;p )
Kortresor: Oslo, Helsinki, Turku, Tallinn, London, Dublin
#12, 13 o 16 Storbritannien inkluderar England, Skottland o Wales bl.a. Så man kan inte påstå att Skottland ligger i England.

#19 För vissa kanske även Indien, Australien och Kanada tillhör Storbritannien. :)

Ni har kanske tröttnat på listor, men här kommer i alla fall min.
**Norge
Danmark
Finland
England
Tyskland
Nederländerna
Belgien
Frankrike
Spanien
Schweiz
Italien
Österrike
Ungern
Tjeckien
Slovakien
Polen
Rumänien
Serbien
Kroatien
Indien
Kina
Nepal
Thailand
Fidji
Nya Zeeland
Australien
Japan
USA
Vatikanstaten
Monaco
**
//Kazen

#21 Nepal! Dit var jag på g att åka en gång men det blidde inte så. Var det värt ett besök? Åkte du runt i landet?
Oskar

- Sri Lanka
- Saudi arabien
- Thailand
- Mauritius
- Tanzania
- Kenya
- England
- Schweich
- Grekland
- Dubai
- Malaysia
- Danmark
- Tyskland
- Norge
#20 det var därför jag skrev "bl.a." ;)
#24, haha.

precis, tack för det uträtande svaret, varför kom då inte jag på det…:)

- Norge
- Danmark
- Irland
- Frankrike
- Spanien
- Italien
- Storbrittannien
- USA
- Finland
- Ryssland
- Mongoliet
- Kina
- SydKorea
- Japan
- Kenya
- Estland
- Tanzania
Jag har vart i
- England
- Norge
- Danmark
- Tyskland
- Frankrike
- Kroatien
- Slovenien
- Schweiz
- Österrike
- Italien
- Holland
Fast några är bara genomåkta med bil eller också är det bara flygplatsen jag sett. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
England
Skottland
Wales
Norge
Danmark
Finland
Tyskland
Italien
Schweiz
Österrike
Holland
Spanien (Teneriffa)
Brasilien
Belgien
Hmm..
Värmland
Lappland
Småland
Halland
Tssss.. ;)
Ni är allt ett par beresta kompanjoner ;)

#27 En till som varit i Mongoliet ser jag! Åkte igenom med Transibiriska järnvägen kanske?
Oskar

Jag ligger i topp p g a att jag nog är äldst i det här gänget
. Men jag kom inte iväg på min första utlandsresa förrän jag var 18 år. Och när jag började jobba, ansågs det så märkvärdigt (och var också dyrt) med utrikes resor att det drogs ända upp i styrelsen på min stora myndighet, när jag skulle till Paris på en vecka.
#32, Jag frågar inte hur gamal du är men, reser du varej år?

Om ni har besökt 100 länder kan ni gå med här:
http://www.travelerscenturyclub.org/
Och läste att det finns två personer som under ett halvår "besökte" alla världens självständiga stater (315 st tror jag). Dvs ca två länder per dygn. Har man gott om pengar och fritid så…

#33 De senaste tjugofem åren har jag gjort tre-fyra utlandsresor varje år. Det är då vissa platser som jag återkommer till gång på gång förstås.
Ser att du inte gillar att flyga och då blir det lite knepigt med avlägsna platser. Men tåg och buss är roligare egentligen tycker jag också. Det är bara det att man måste ha gott om tid.
#34, Otroligt..
#35, Inte gillar att flyga var milt sagt, har aldri flugit och komemr nog aldrig göra det heller!

#31, det stämmer, men jag stannade några dagar i landet också vilket är mer än väl värt ett besök mer än att bara åka igenom med tåg!! (man bör gilla natur om man stannar, annars är det nog lite värdelöst)
#34 (som också råkar vara Oskar) Om man reser genom två länder per dygn får man inte gå med i 100klubben de ska ha sovit minst en natt (eller om det var spenderat minst ett dygn) i landet innan de kan räkna med det. Så har jag också räknat min lista, annars skulle den bli lite längre.

#37 Tror inte att de gjorde det för att komma med i 100-klubben utan för att komma in i Guiness rekordbok. Skulle snarare kunna tänka mig att ha som målsättning att besöka alla länder under min livstid. Besöker man 10 om året så räcker det med 30 år… :)

De hade intervjudat dem i Stockholm city för ca ett år sedan och då sades det att man behövde ha sovit en natt i varje land för att få räkna det. (jag kan ju missminna mig men jag läste artikeln ganska noga eftersom jag känner en av killarna som var med lite)
Och det var då den svenska hundraklubben… jag ser nu att länken gäller en annan

#39 Ah, ja jag vet ju aldrig om de fick rekordet godkänt. Men säkert ändå en upplevelse att göra en sådan "express"-resa. Även om upplevelserna inte kanske består i att lära känna de olika ländernas kulturer…

#22 Nepal är fantastiskt. Kan starkt rekommenderas. Har ju varit lite oroligt där under några år, men ska vara lugnare nu. Helt fantastiskt vackert. Trekking är ett måste. Underbar natur. Besökte Chitwan National Park också, vilket är den läskigaste upplevelsen jag haft i hela mitt liv. Gick en hel dag i två meter högt gräs och letade efter tigrar och noshörningar. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
De länder jag varit i:
Norge
Danmark
Grekland
Spanien
Thailand
Malaysia
Singapore
Ukraina
Estland
Finland
Frankrike
Storbritannien
http://www.regret-nothing.com
- Finland
- Danmark
- Norge
- Tyskland
- England
- Österrike
- Tjeckien
- Grekland (Kreta och Korfu)
- Spanien (Lanzarote och Mallorca)
- Polen
- Italien
- Schweiz
- Albanien
Är Finland något att ha?
Helsingfors är en underbar stad :) Så ja. Dessutom är jag både finsk och svensk medborgare så ;)
#45, Hehe okej…

#41 Var just pga av orloligheterna som vi inte åkte dit. Hade lite planer på att hyra jeep+förare och åka över bergen till Lahsa. Skulle nog varit en upplevelse…
Ingen som besökt Libanon, Syrien, Iraq, Bahrain, Yemen och Sudan?

#48 Gissar att din lista med besökta länder ser lite annorlunda ut än genomsnittssvenskens. :)
#49, Det menar du inte ? HAHA !

Har inte varit i så många länder, får gifta mig rikt :P
Gambia (2 gr)
Thailand (2 gr)
England (språkresa)
Italien
Vatikanstaten
Domenikanska republiken
Lettland
Finnland
Danmark

#51 Eller vinna på lotto kanske. :)

Jo precis, men innan man vinner har man slängt ut alla pengar på lotto så man tjänar typ in dom igen :P

Danmark, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, England, Spanien, Tjeckien, USA och så Egypten, som vi åker till den 25/1.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Snart ännu ett land till i besökslistan för Engla då, 3 dagar kvar!

Rickard007; Det ska bli riktigt riktigt skönt att åka i väg! Nojjar mig jämt för vilka kläder jag ska med mig….Jag packar alltid för mkt! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Danmark
Norge
England
Skottland:D
Tyskland
Finland
Österike
Schweiz
Italien
Grekland
Forna Jougoslavien (kroatien nu).
Frankrike
Holland
Portugal (Madeira)
Vatikanstaten
USA
Thailand

#1, varför ska du aldrig flyga? Det är ju sjukt kul!

Jag vill oxå vara med och göra en lista. Här är min:
1. Norge
2. Danmark
3. Finland
4. Island
5. Tyskland
6. Frankrike
7. Belgien
8. Nederländerna
9. Frankrike
10. Spanien
11. Italien
12. Österrike
13. Schweiz
14. Grekland
15. Turkiet
16. Storbrittanien
17. Litauen
18. Tjeckien
19. Marocko
20. Tunisien
21. Israel
22. USA
23. Mexiko
24. Indien
25. Mongoliet
26. Kina
27. Japan
28. Cypern
+ dom här, vet inte om det räknas:
hawaii
vatikanstaten
svalbard
kanarieöarna
gibraltar
åland
Ett nytt land för varje år jag är gammal :) kanske vore något att fortsätt med?

#59 Visst är Vatikanstaten ett eget land!
Det finns bra många fler än 100 länder så du får se till att bli riktigt gammal om du ska hinna besöka dem alla. :)
#58, Vet inte en rädlsa för det. Med min otur kraschar planet och då är chansen att överleva 0.01 %!
- NORGE 2 FINDLAND (åland) 3 DANMARK 4 TYSKLAND 5 ÖSTERIKE 6 FRANRIKE 7SCHWEIZ 8 BULGARIEN (7gånger i sunny beach 9SPANIEN (tenneriffa,malorca,las-palmas 10 PORTUGAL 11 SINGAPORE 12 AUSTRALIEN 13 ENGLAND 14USA

- Danmark
- Finland
- Tyskland
- Österike
- Irlland
- Holland
- spanien(flera gr)
- Grekland(flera gr)
- Kroatien
- Tjeckien
- Ungern
- Thailand

jag har varit i:
- Danmark
- tyskland
- frankrike
- schweiz
- spanien
- egypten
- israel
- Belgien
- Luxemburg
- England
- cypern
- kreta
- Brasilien
- Thailand
- singapore
- australien
- nya zeeland
- massa olika ställen i usa, att rabbla upp dem blir galet mycket, men sammanlagt har jag tillbringat drygt ett år där. 10 månader i texas å de resterande två på resande fot.
- Nästa resmål blir guatemala sommaren 2007 =)

Oj, vad roligt. Här kommer mina länder
:
1.Norge, 2.Finland, 3.Danmark, 4.Österrike, 5.Slovenien, 6.England, 7.Irland, 8.Tyskland, 9.Schweiz, 10.Italien, 11.Grekland, 12.Indien, 13.Israel, 14.Egypten

1. Norge
2. Danmark
3. Finland
4. Island
5. Tyskland
6. Frankrike
7. Belgien
8. Nederländerna
9. Frankrike
10. Spanien
11. Italien
12. Österrike
13. Schweiz
14. Grekland
15. Tunisien
16. Storbrittannien
17. Malaysia
24. Indien
25. Singapore
26. Thailand
27. Irland
28. Tjeckien
29. Slovakien
…varav jag har bott i fem av dem…
Oj vad beresta ni är allihopa. Hade jag bara pengar så skulle jag resa iväg imorrondag!Längtar till värme och sol nu!!
De länder jag har varit i är
- Finland
- Åland
- England
- Danmark
- Tyskland
- Holland
- Spanien
- gibraltar
- Frankrike
- Monaco
- Italien
- Turkiet
- Marocko
1 Bosnien Herzegovina
2 Danmark
3 Egypten
4 England
5 Finland
6 Frankrike
7 Gibraltar
8 Grekland
9 Island
10 Italien
11 Kroatien
12 Marocko
13 Nederländerna
14 Norge
15 Polen
16 Schweiz
17 Spanien
18 Tjeckien
19 Tyskland
20 Ungern
21 USA
22 Vatikanstaten
23 Österrike
Min blygsamma lista
;
* Danmark * Norge * Grekland * Spanien (Kanariöarna)

Och till skaran i #12 sällar sig nu också
- Sydafrika

#70 Pia, du får berätta hur resan var! Antingen som en artikel eller så kan du ju lägga in det som en ny tråd. Och många bilder ger bonuspoäng. :)
Oskar

Oh ja, men det är så förbaskat svårt, så mycket så jag inte vet hur jag skall börja, men det kommer…:)

Du får i värsta fall dela upp din reseberättelse i flera kapitel. Vi läser så gärna :)

Ah, det grunnar jag också på…:)
#74, Hehe ;)

- Turkiet
- Norge
- Finland
Är min korta lista ;) Och snart Mallorca :) Är 12 år.
- SVERIGE
- NORGE
- HOLLAND
- Teneriffa (SPANIEN)
DANMARK och TYSKLAND kanske också räknas. Var på reste igenom där när vi var till HOLLAND. Sov över på något vandrarhem.
Men semesterparadiset har vi funnit i FINLAND med ett vandrarhem nära Raseborgs slottruin. Lugnt och mysigt. Längtar redan dit - men jag får vänta till augusti.
Och ibland tar man en tur runt här på Åland, många ställen som man inte vet om egentligen, som är sevärdheter.

Min lista är inte särskilt lång, kan ha min "låga" ålder att skylla på..
- Danmark
- Estland
- Grekland (Kos)
- Cypern x 2
- Italien (Toscana)
- Kanarieöarna (Lanzarote)
- USA (Miami)

här har jag varit…
Norge (bor ju nästan där)
Finland
Åland?
Danmark antal ggr?
Tyskland antal ggr
Frankrike *2 (gifte oss där)
Holland
England
Polen
Spanien *5
Grekland *2
Dominikanka Republiken

- Cypern
- Danmark
- Estland
- Finland
- Norge
- Spanien
- Storbritannien
- Tyskland
- Österrike
- Irak
- Israel
- Jordanien
- Kuwait
- Libanon
- Saudiarabien
- Syrien
- Egypten

#80 Oj,det var en hel del spännande länder du besökt! Irak och Syrien är ju inte charterresmål direkt. Har du rest där som turist? Eller kanske i jobbet?
Oskar

Syrien har jag varit i både som turist och i jobbet. Irak (liksom Saudi och Kuwait) har jag bara varit i på tjänstens vägnar.

Syrien är ett land som jag trivs väldigt bra i. Vad man sedan har för åsikter om regimen, politik m m, är en helt annan fråga, men de gånger jag har varit där har folk varit trevliga och vänliga. Även poliserna på gatorna har varit vänliga. Jag har aldrig känt mig orolig eller osäker när jag har varit där, inte ens när jag har gått omkring ensam. Jag kan stå ett tag i gatukorsningarna och titta på de gamla stora amerikanska bilarna som nu går som taxibilar, alltid lika intressant. Jag skulle tro att det är ungerfär som bilparken på Kuba, som är lite mer välkänd.

Jag har varit i följande länder;
- Danmark
- Tyskland
- Holland
- Beligen
- Schweiz
- Luxemburg
- Österrike
- Tjeckien
- Italien
- Spanien
- Grekland
- Frankrike
- USA
- Malta
+ varit i en del länder flera gånger om.
- Norge
- Finland
- Danmark
- Tyskland
- England
- Skottland
Har bara flugit 2 gånger tur och retur än så länge, men haft trevliga erfarenheter av det. Kommer absolut bli fler resor! Av de ställen jag varit på så vill jag absolut tillbaka till England och Skottland (speciellt sistnämnda).

ag har varit i USA en gång, massor av gånger i finland o en gång i danmark..har inte vart nånstans mer..hehe..men jag skulle vilja åka jorden runt
Jag har varit till:
- Italien 2 ggr
- Rumänien
- Monaco
- England 2 ggr
- Mallorca 2ggr
- Portugal
- Afrika (Liberia)
- Grekland (Rhodos) 2 ggr
- Cypern
- Danmark flera ggr
- Finland "
- Norge

Jag har varit i tukiet,kina,finland.
Men jag har en ganska liten bror
Och jag är ba 10 år
Jag har varit i länder som:
- Norge (nord)
- Danmark
- Tyskland
- Österrike
- Frankrike
- Italien
- Turkiet
- Grekland
- England
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag har varit i följande länder.
Afrika(väst,syd,ost)
Argentina
Brasilien
Chile
Colombia
Peru
Venezuela
paraguay
Cuba
Haiti
Puerto Rico
mexico
Central amerika
USA ,många av deras stater inkl.Alaska
Canada
Japan,som jag har bott i.
Hawaii
Kina
korea
Vietnam
Thailand
Fillipinerna
Singapore
Borneo
Australien
NZ
Indien
Pakistan
Dubai
Kuwait
Förenade arabemiraten
Oman
Irak
Iran
Egyptien
Saudiarabien
Barhain
Grekland
Italien
Jugoslavien
Spanien
Portugal
Frankrike
Österike
Holland
Belgien
Tyskland
Polen
Sovjetunionen
Finland
Norge
Danmark
Sverige ,givetvis som jag är född i
Tror jag har fått med alla nu….

Berra, inte dåligt! Många ovanliga länder!
Har bara varit i Danmark och Turkiet.
Älskar verkligen Turkiet!

Va många länder alla varit i. Jag har bara varit i:
Österrike
Spanien
Grekland
Danmark
Norge
Finland
Tyskland
I min familj åkte vi på skidsemester i sverige istället för att åka på solsemester då jag har haft svår soleksem som barn. Har blivit mycket bättre på den fronten nu dock =)
Haha, oj vad många länder alla varit i! Älskar att resa, men har ändå inte varit i så många änder (x
Sverige
Norge
Danmark
Grekland x 4
Spanien x 3
Frankrike
Cypern
Älskar greklands alla öar (: Har varit på Kreta, Naxos, Paros, Anti Paros, Schinoussa, Koufinissi.. kanske någon mer komer inte ihåg. Har också varit i Athen och Pireus. Men Koufinissi är bäst (;
- Sverige
- Norge
- Danmark
- Finland
- Tyskland
- Holland
- Storbritannien
- Italien
- Spanien med fastlandet, Mallorca och Lanzarote
- Sverige
- Danmark
- Finland
- (storbritannien)
- Marocko
- Teneriffa
- USA
- Italien
Är 14 år^^ Ska till Spanien och Norge innan sommaren också :P

Egentligen borde man ju räkna antal länder per år…annars orättvist ju… :)

Då skulle jag ligga i lä :) Är säkert äldst har på sajten och när jag var ung var det dyrt att resa. Men å andra sidan har jag gjort många resor per år de senaste tio åren, då jag rest i jobbet.

Oj vad alla är beresta!
Jag själv älskar att resa men är väll inte världens Marc o polo direkt..
Mina länder:
Sverige;)
Danmark
Finnland
England, skottland
Turkiet
Polen
Holland
Usa
Grekland
Spanien.
Men jag skulle verkligen vilja resa till Kina och Indien…..

#100 Ja det är bra du tar med Sverige…ett spännande land…rekommenderar alla som inte varit där att genast resa dit. :)

#101, ja varför inte, hur många kan säga att de har varit i hela vårt vackra land?
Norr som söder är underbart:)

#102 Nej det är tex skrämmande få Stockholmare som varit norr om typ Uppsala.

Ja absolut, men du tror att vi Stockholmare är bättre på att resa runt i sverige än ex västgötarna, de e riktigt usla…Fasen hittar inte den undersökningen om ämnet..

Danmark
Cypern
Grekland
Tunisien
Dubai
Thailand
Turkiet
Norge
Finland
Snart Las Vegas och Los Angeles.

# 104 Vad då västgötar! Vi kan visst resa! 
Danmark, Norge, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Spanien, Grekland, Italien, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Belgien, Monaco, Liechtenstein, Estland, Ryssland…

Turkiet
Cypern
Bulgarien
Danmark
Finland
Har inte rest så jätte mycket utomlands tyvär men dästomer i severige
Har själv varit i dessa länder. Ha flygit till alla ställen utom till dem nordiska länderna + polen/slovakien då jag åkte buss med ca 30 stycken från skolan ^^, kan även tillägga att jag är endast 17 ^^'
* Norge
* Danmark
* Finland**
* Frankrike x2
* Spanien
* Polen
* Slovakien
* England x2
Jag ska även vara i USA10 månader nästa år. ;)**
Här har jag varit, sammanlagt 20 resor
- Spanien (2ggr)
- USA (Florida 3ggr, Boston+New York 1gång)
- Tyskland
- Polen
- Finland
- Egypten (4ggr)
- Frankrike
- England (2ggr)
- Danmark
- Belgien
- Holland
Hmm, tror det var alla, hunnit med ganska mycket under mina 14 (snart 15) år. ^^
I höst bär det av till Los Angeles. 

oj vad alla har rest!
Jaja då kommer min blyga lista.
- England (Bott i London)
- Spanien
- Grekland
- Bulgarien
- Tyskland
- Danmark
- Frankrike
- Norge (Ska till Oslo den 27 mars)
- 2008 - Kroatien
- 2009 - Italien (bröllopsresa)
- 2010 - Flyttar till Toronto
Vissa länder har jag iofs varit i mer än en gång.

hej hej ….o här kommer min lista
1 NORGE
2 DANMARK
3 ÅLAND?
4 TYSKLAND
5 FRANKRIKE (GIFTE OSS I PARIS…(REKOMMENDERAR VI …JÄTTEKUL! )
6 ENGLAND
7 POLEN
8 BELGIEN
9 HOLLAND
10 SPANIEN
11 DOMINIKANSKA REPUBLIKEN (UNDERBART STÄLLE)
12 GREKLAND
13 SNART THAILAND (ÅKER 20E FEB) HAHA
såklart vissa länder har man varit flera ggr o öar o sånt

Har bara varit i Tyskland och Danmark…

Kan nu lägga till Tanzania till min lista…
Här är min lista:
- Norge
- Danmark
- Storbrittanien
- Tyskland
- Frankrike
- Italien
- Vatikanstaten
- Spanien
- Portugal
- Grekland
- Monaco
- Schweiz
- Liechtenstein
- Österrike
- Turkiet
- USA
- Mexiko
- Belize
- Guatemala
- El Salvador
- Honduras
- Costa Rica
- Panama
- Ecuador inkl. Galapagos
- Peru
- Chile inkl. Påskön
- Argentina inkl. Eldslandet
- Paraguay
- Uruguay
- Brasilien
- Cuba
- Dominikanska Republiken
Det var nog allt. Det är ett stort hål söder om Italien och öster om Turkiet, känner jag. Hoppas kunna fylla det så småningom.
Norge ( Bott i Oslo 6 månader… men ska till Lom i sommar och se lite vacker natur)
Danmark ( ja här är det mest köpenhamn o turer till Helsingör e jag rädd. Lite Lökken Herning och Ålborg)
Finland (tyvärr bara Helsingfors…och Åland??)
Island (tyvärr bara Reykjavik… och alldeles för kort visit..skakade hand med dåvarande presidenten på coctailparty!? intressant va..)
Tyskland (kan stoltsera med några vändor till Kiel och en tur till Berlin på tävling med frisörlandslaget…. ja det finns ett sådant
)
Österrike (skidåkning och några tävlingar…Ja inte i skidåkning då….frisyrer var det)
Frankrike ( Paris, vi förlovade oss under broarna….eller under? det lät snyggt.. men det var inte i vattnet utan på en av dem…och skidåkning i Avoriaz)
Schweiz ( ja…här har jag ju inte varit ordentligt…bara åkt en tur in på skidor från Avoriaz..he,he..)
Holland ( bara i lite städer på tävlingar… men himla mysigt att sitta på små cafeer på( !!) kanalen i bla UUtrecht och käka crepe med alla möjliga kompositioner på ..som att käka pizza…
Spanien ( ännu så länge kan jag bara säga Mallis men i juni åker vi 4 tjejer till Malaga på Keramikkurs….lycka…
)
Italien (Sorrento , världens roligaste sommarsemester med tjejkompisarna på gymnasietiden…. tur till Capri och fotbollsmatch mellan svenskar och Italienare…. vi åkte 7 personer i en liten fiat 126a…)
Grekland ( lite öluffning och tävlingar i Athen)
England ( London och språkresa till Isle of Wight när jag var 14)
Thailand (bröllopsresa år 2000 …helt underbart…)
Korea ( Wm i Seoul 1988, såg tyvärr inte så mycket mer än hotell, restauranger, nattliga shopping marknader och tävlingsarenan(som var så stor att inte ens taxichaffisen hittade…lite nervöst när man bara har en lapp med adress på koreanska att visa fram och han inte förstår ett ord engelska. Långt om länge..med ett antal stopp på vägen kom vi fram….10 min innan första grenen skulle starta…pust!!)
USA (min bästis sen skoltiden bodde i SF i många år. Hade 3 roliga resor till henne med en massa kul … bla bilat mellan SF och LA. Kan rekommenderas. Fantastisk vacker väg highway 1)Nu bor hon i Canada så det besöket har jag att se fram emot.
Mexico ( har tyvärr inte fått sett nån kultur…vi tog en billig solresa från SF…13 dagar till Mazatlan under springbreak…när man var 21…..det var ju bara party sol och vattensporter som gällde på den tiden….) Skulle gärna åka tillbaks och se den historiska delen av landet….
Egypten ( har oxå blivit solsemester med mycket snorkling. Åker i morgon på vår andra resa till landet och hoppas få till ett besök i antingen Kairo eller Luxor)
Ryssland ( Moskva och mer tävlingar… men här hade vi en fantastisk svensktalande guide som gjorde besöket otroligt givande. Visade oss allt som var värt att se i staden och hade mycket kunskap och roliga anekdoter att dela med sig)
Att resa är ju underbart. Man får slita och gneta så man har råd med många fler resor framöver…
MVH Lotta
Israel (x 16) , Norge (x 5) , Finland (x 5) , Danmark (x 3) , Egypten , Italien , Frankrike , Tjeckien , USA (x 2) , Dominikanska republiken , Spanien , Holland , Schweiz , Vatikanstaten …
Är dock bara 18 så det väntar fler resor :)

Här har jag varit:Cypern,Finland,Marocko,USA(Florida).USA har jag alltid älskat och åker gärna tillbaka!
Danmark och Frankrike,
snart blir det Italien och Kina med :D
En vacker dag så ska jag också ha en lååång lista över ställen jag har rest till=)
men till o börja med:
Norge
finland
damnark
polen
tallin
England
Rhodos
tenneriffa
Italien
Snart:
New York
Sardinien
I framtiden:
Vietnam
madagaskar
Kambodja
Japan
Fiji 

#121 Madagaskar låter cool!
#122, ja visst gör det=) Men dyrt att åka dit…
Jag har varit i:
- Norge (Bott där i 2 omgångar)
- Finland
- Danmark
- Tyskland (Tågluffat på 90-talet)
- Österike (Tågluffat på 90-talet)
- Frankrike
- England
- Grekland
- Turkiet
- Italien
- Belgien
Jag har varit i
- Danmark
- Norge
- Finland
- Tyskland
- Holland
- Belgien
- Frankrike
- England
- Spanien
- Grekland
- Monaco
- Portugal
- Irland
- Sri Lanka
- Grekland
- Jamacia
- Malta
- Bulgarien
Nästa vecka läggs Ungern och Serbien till listan och sedan blir det USA till hösten.

Danmark
Tyskland
Polen
Österrike
Ungern
Slovakien
Tjeckien
Frankrike
England
USA
Canada
Mexiko
Spanien
Italien
Monaco
Kroatien
Holland
Slovenien
Schweiz
Tror jag fått med alla. Blev ändå 19 stycken. Vissa länder bara åkt förbi eller mellanlandat i, men räknar dom ändå.
Kan nu lägga Kina till min lista.

#128 Var resan till Kina bra!?!
#129 - Den var väldigt bra! Blev några missförstånd då det var fåtal som var bra på engelska, men med lite gester gick allt vägen ändå :-)

#130 Haha…ja de är inte så duktiga på Engelska…och kan inte läsa kartor så kan bli lite problem när man ska fråga om vägen… Skapa gärna en ny tråd här och lägg in lite bilder från resan om du vill!

Här kommer min lista:
1.Grekland
2. Schweiz
3. Turkiet
4. Rumänien
5. Italien
6. Finland
7. Norge
8. Island
9. Ryssland (transibiriska järnvägen m.m.)
10. USA (c:a 10 delstater)
11. Kenya
12. Thailand
13. Hong Kong
14. Nepal
15. Indien (från sydspetsen till delstaen Lahdak i norr)
16. Uzbekistan
17. England
18. Japan
19. Kina
20. Egypten
21. Azerbadjan
22. Georgien
23. Nya Zealand
24. Fiji
25. Kuba
26. Malaysia
27. Australien
28. Jamaica
29. Mongoliet
30. Tibet
31. Tunisien
32. Kanada
33. Filipinerna
34. Indonesien
35. Costa Rica
36. Jordanien
37. Vietnam
38. Cypern
40. Israel
41. Venezuela
42. Sharjah
43. Dubai
44. Marocko
45. Frankrike
46. Spanien
47. Tyskland
48. Danmark
49. Irland
Bor numera på Kanarieöarna, Teneriffa och de flesta resorna går till La Peninsula (dvs Spanska fastlandet).

Och om Singapore också räknas blir det 50.

Glömde Pakistan = 51.

#134 Ujuj….du har rest mycket! En del ovanliga ställen som tex Georgien också.
Ja det var ingen dålig lista det :)
Är Nog en ganska berest unge för min ålder, 13år, i övermorgon ska jag till Barcelona, Spanien och sen ska jag till Oslo Syttonde Maj.
- Sverige
- Finland
- Norge
- Danmark
- Estland
- Lettland
- Spanien
- Frankrike
- Brasilien
- USA
- Malta
- Grekland
- Tunisien
- Italien
- Cypern
- Ungern
- Holland /nederländerna
- Belgien
- Portugal
- Storbrittanien
- Argentina
- Paraguay
Ja, det var väl dom jag kommer på just nu.

Ja, vi har gått in för att "se världen". En av de böcker jag fick av min pappa när jag var liten var Sven Hedins "Från pol till pol". Därav de många resorna till Asien - Hedin kom dock aldrig till Lhasa i Tibet (som var stängt för utlänningar på den tiden) vilket vi gjorde. Vi bodde på "Holyday Inn Lhasa"med syrgastub på rummet!

Norge
Finland
Danmark
Spanien
Italien
Frankrike
Tyskland
Egypten
Grekland
USA
Ryssland
Canada
Turkiet
England
Malta
Portugal
Peru
Chile
Argentina
Australien

Hej hej Jag är ny här =) men tänkte skriva lite.
Jag har varit i Norge, Danmark, Tyskland, kreta, Cypern, Finland.
#140 Kreta ligger ju i Grekland? :O
Varit i:
**Norge
Danmark
Spanien (Malliorca, Malaga, Gran Canaria)
Grekland (Kreta)
Storbritannien (London, Toquay)
Tunisien
Bulgarien
Italien
Tyskland
Österrike
Kroatien
USA (El Paso, Los Angeles)
Fiji
Australien (Sydney)
Mexico (Juaréz)
**Har missat några men har inte alla i huvudet.
Sista åkturen var över jul, åkte flyg 10 ggr. Besökte min studerande bror i El Paso passade på att gå över till Mexico.. sen åkte vi till Los Angeles sen flög vi fån den 22 dec och hamnade på Fiji 24 (Tidsskillnad eller?) firade julafton och hade allmänt skönt sen åkte vi till Australien för att fira nyår i Sydney, det var det häftigaste jag varit med om… så mycket fina fyverkerier alltså! Lämnade min bror som skulle ta sig från Sydney till Perth via tåg (?) för att studera vidare.. han kommer hem den 25 Juni nu.. längtar!

#142 Uj det var en resa som heter duga!
#143 jo de kan jag säga var en mäktig resa man var rättså slut när man kom hem till ett snöoväder i Sverige en månad senare…
Jag har varit i:
*USA (Florida 2 veckor)
*Finland (Vasa)
*Danmark (Köpenhamn en weekend)
*Norge (Med längre stopp i 10 städer)
Förutom Florida givetvis som var helt underbart att uppleva på alla möjliga vis så kommer Norge på väldigt god andra plats. De turerna var otroligt roliga! Samåkning i bil (med vackra utsikter särskilt längs kustens krokiga vägar) till någon trevlig stad för att uppleva en del av den och sedan köra vidare till något bra ställe längs vägen att slå läger på. Alternativt att vi övernattade i den staden för att åka vidare på morgonen. Varje sväng tog cirka 2-5 dagar och vi sov i bilen, hade maten i frysbox i bakluckan och lånade dusch på bl.a. campingplatser. En morgon tog vi ett dopp i havet innan färden gick vidare och en annan dag grillade vi kött i en engångsgrill på en kaj med fin utsikt. En tur fick vi motorstopp i närheten av Abisko på väg in i Norge och ska man putta en bil framför sig i motlut är det en nackdel att drabbas av en smittande skrattattack… :P Alla trevliga norrmän och andra som vi mötte sen…! En del av mig blev kvarlämnad där.

Tittade egentligen in för att få lite tips om bilväg ner till Italien, Toscana. Länder som jag besökt är:
1. Danmark
2. Finland
3. Estland
4. Lettland
5. Tjeckien
6. Tyskland
7. Nederländerna
8. Italien
9. Spanien
10. Grekland
11. USA (hela kontinenten i stort sett)
12. Mexico (endast 1 dag!)
13. Thailand
Jag har aldrig kommit iväg till Storbritannien men vill gärna det någon gång. Island är också ett ställe som jag gärna skulle vilja resa till.
Efter bilresen ner till Italien som vi skall göra nu i juni-juli kommer antagligen följande länder att kunna läggas till listan. Österrike, Frankrike, Belgien.
Önskar alla en fin sommar !

Ok, här kommer en lista, den kommer förmodligen att bli längre med åren, man är ju inte så gammal än…
Europa
- Norge
- Finland
- Danmark
- Tyskland
- Frankrike
- Holland
- Belgien
- Italien
- Tjeckien
- Grekland
- Storbritanien
Nord/syd Amerika
- USA
- Öluffat i Karibien
Afrika
- Tunisien
- Egypten
- Kenya/Tanzania
- Syd Afrika
Asien
- Kina
- Thailand
- Malaysia

Min pinsammt låga lista:
**Sverige
Danmark
Norge
Finland
Iran
Turkiet
Dubai
Grekland
Azarbadjan
#4 Dubai rekommenderar jag! Underbart verkligen :) Är halv dubaiansk eller vad man ska säga :P**

#148 Men det var ju ett par ovanliga platser du varit på, Azerbadjan tex!

Ingen som kan slå mina 51 länder? Det blir 52 med Sverige (se #134).

Vore kul att se hur gamla folk är i kombination med resorna, så man ser hur aktiva folk har varit på att besöka nya länder?
Hmm, lite andra funderingar. Mina kompisar och jag har en liten diskussition om England är ett land eller om det är en del av storbritannien?
En annan diskussition vi har är hur länge man måste vara i ett land för att räkna det som att man har varit där. Vi är rätt överens om att man inte kan räkna med att man besökt ett land om man bara varit på flygplatsen, men vi är lite uppdelade vad det gäller om man har tex bilat igenom landet och inte stannat för att gjort något. Eller om man har ett byte av flyg med tex 8 timmars mellanrum så man tar sig in till huvudstaden och snabbturistar lite…?
Hur länge tycker ni man ska stanna i ett land eller hur mycket ska man se för att kunna säga att man besökt det?

#150 Nej du verkar ligga i topp! :)
#151 Det där med vad som är ett land är inte alltid lätt. Allt beror på hur pass självstyrande och erkänt man kräver att området ska vara för att få kallas för ett land. Tex är tycker vissa att Färöarna och Grönland räknas som egna länder trots att de inte är helt fria från danskt styre. Du kan se här att det finns två olika listor beroende på hur man räknar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_v%C3%A4rldens_l%C3%A4nder
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_sj%C3%A4lvst%C3%A4ndiga_stater
Jag tycker nog att man kan räkna det som besökt om man faktiskt gjort något. Man ser ju mer av ett land på några väl utnyttjade timmar mellan flygplansbyte än många sol- och badturister gör på en hel vecka.
Oskar

Jag har varit i :
Norge x 4
Finland
USA x 2
Nederländerna (Holland)
Thailand x 2
Turkiet x 2 el. 3
Spanien x 2
Jag är 15 år så jag hinner nog resa lite mer i mitt liv (;
- Norge
- Danmark
- Finland
- England
- Italien
- Spanien
- Bulgarien
- Egypten
Ska snart åka till Grekland, men jag har MÅNGA fler resmål jag vill besöka. New York är den stora drömmen.
Jag har varit i:
- Norge
- Danmark xmånga
- Tyskland xmånga
- Belgien
- Frankrike x4
- Spanien x2
- Portugal
- Luxemburg
- Österrike
- Italien
- Kroatien x2
- Grekland
- Slovenien
- Israel
- Palestina
Många fler kommer det att bli! :D
- Sverige
- Finland
- Danmark
- Tyskland
- England
- Frankrike
- Grekland
- Turkiet
Jag räknar inte med de länder jag har bilat igenom. Och snart åker jag till Wien och Österike :)
/Christine
Min lista, utan att räkna mellanlandningar och tåggenomresor. Och jag vill resa mer.
- Sverige (fast aldrig – ännu inte – längre norrut än Sollefteå)
- Norge (släkt i Halden; jobbat en sommar i Oslo, en snabb biltur över Hardangervidda)
- Finland (kring Helsinki)
- Danmark (Köpenhamn, Skagen)
- Tyskland (har t.o.m. varit i Östtyskland – Öst-Berlin, Halle, Leipzig, Quedlinburg. Men också i Tyskland på senare år)
- Jugoslavien (platsen ligger numera i landet Montenegro; precis på gränsen till Albanien. Kunde titta över till Albanien, men vågade inte gå nära)
- Grekland (tågluff på 70-talet. Aten, Mykene, Olympia, Delphi…)
- Italien (Rom, Venedig)
- Spanien (Barcelona, Pamplona)
- Frankrike (Paris, Rouen. Och sommarkurs i franska i Bordeaux. Då besökte jag en del andra städer i södra Frankrike)
- Belgien (Bryssel, Antwerpen. Gent)
- Nederländerna (Amsterdam, Haarlem)
- Luxemburg
- England (London, Liverpool, York, Chester)
- Skottland (Glasgow, Paisley, Edinburgh och en del andra ställen däromkring)
- Irland (en by nära Galway)
- Österrike (Wien, Graz)
- Schweiz (Basel, Luzern, Geneve, Solothurn)
- Ungern (Budapest, och ställen runt Balatonsjön)
- Sovjetunionen (det hette Leningrad på den tiden)
- Vatikanstaten (när man ändå är i Rom)
- Marocko (Marrakech)
- Tunisien (Tunis, Sousse, och en bilfärd i söder)
- USA (New York, Boston, Washington, Chicago, Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles)
- Turkiet (Istanbul)
- Israel (Jerusalem, Jaffa, Megiddo…)
- Sri Lanka (Colombo, Anuradhapura, Polonnaruwa, Sigiriya, Nuwara Eliya…)
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
- Spanien (Mallorca)
- Sverige
- Norge
- England (London)
//Elin
Jag får lägga till Tjeckien (prag) till min lista då jag och sambon var där i december förra året. =)
Får uppdatera lite:
England
Skottland
Wales
Norge
Danmark
Finland
Tyskland
Italien
Schweiz
Österrike
Holland
Spanien (Teneriffa)
Brasilien
Belgien
Nordirland
Irland
:)
Danmark
England
Finland
Grekland
Holland
Norge
Skottland
Spanien
Tjeckoslovakien
Turkiet
Tyskland
Ungern
USA
Österrike

Kul att se så många beresta människor det finns! Min lista är lite mer blygsam, och ganska mycket charterbetonad:
- Norge
- Danmark
- Finland - fastlandet
- Finland - Åland
- Österrike
- Tyskland
- Grekland - Rhodos
- Grekland - Kreta
- Spanien - fastlandet
- Spanien - Gran Canaria
- Spanien - Lanzarote
- Spanien - Fuerteventura
- Spanien - Teneriffa
- Spanien - Menorca
- Spanien - Mallorca (flera ggr)
- Malta (flera ggr)
Och nästa resa förväntas gå till England och Liverpool.
Liksom någon tidigare här så var även jag vuxen innan jag började resa utomlands. I Sverige har jag aldrig varit längre norrut än Östersund eller längre söderut än Helsingborg…
- Danmark
- Finland
- Norge
- Holland
- Belgien
- Bulgarien
- Tyskland
- Österike
- italien
- Frankrike
- Spanien
- England
- Turkiet
- Grekland
- Cypern
- Marocko
- Egypt
- Libanon
- Israel
- Dubai
- Thailand
- Vietnamn
- Singapore
- Malaysia
- Filipinerna
- Fidji
- New Zeeland
- Australien
- Hawaii
- Polynesien (Tonga)
- USA (coast to coast)
- Canada
- Mexico
- Ryssland
- Bali
- Malta
- Lettland
Känns som jag har glömt några men det vart en diger lista iallafall *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
- Danmark
- England
- Italien
- Kina
- Tyskland
Cypern (1987)
Grekland (Rhodos 2x och Kos) (1994, 1999 & 2007)
Turkiet (Bodrum) (1999)
Danmark (1995)
Frankrike (Paris 2x) (1996 och 2002)
Spanien (Mallorca 2x) (1997 & 1998)
Storbritannien - England (London 3x, Bath) (2000, 2001 & 2006.)
Italien (Rom) (2003)
Förenade Arab Emiraten (Dubai är inget land utan är en stad som ligger i Förenade Arab Emiraten, för er som inte visste det. Jag var dock i en stad i norr, Ras-Al-Khamiah) (2005)
Jag är född 1984.
Frankrike glömde jag ;)
Ojdå, värst vad alla var beresta =) Här kommer min lilla lista:
1 Danmark
2 Tyskland
3 Polen
4 Spanien
5 England (London)
6 Egypten (Hurghada x2)
7 Ryssland (Moskva + Transibiriska)
8 Mongoliet (Transibiriska)
9 Kina (Beijing)

#150 Måste nog erkænna att jag slår dina 52 lænder.
Ær just nu i Indien på jobb och har rest runt och jobbat i hela værlden som sjøbefæl,och har hållit på i 40 år, i år.En del lænder har man bara varit på snabbvisit i,och en del har man sett mycket av.Jag har æven bott 5 år i Japan,och 1 år i Texas.
Det ær svårt att komma ihåg alla och rækna upp dem,men det ær mer æn 52.
Uppdaterar min lista med Österike :)
/Christine

#168 Grattis till förstaplatsen! :)
nasta gang nagon ar i Serbien kom och halsa pa jag bor i Belgrad.
Sverige ( Uppväxt)
Usa ( Bott där)
Belgien ( Bott där)
Finland ( Halva släkten ursprunligen där ifrån)
Bulgarien
Holland
Norge
Danmark
Frankrike
Kanada
Cypern
Tyskland
Men fler ska det bli! =)

Vad mycket alla har rest! Blir lite avis här… Fast jag är ännu ung så jag har tid ;) Har varit i:
- Finland (mååånga gånger eftersom släkten bor där)
- Danmark (1 gång)
- Turkiet (2 ggr vad jag kommer ihåg)
- Spanien (2 ggr)
- Grekland (2 ggr)
Vad jag ska resa i framtiden iaf :)

jag bor i Finalnd men jag har varit till:
1. Sverige (ca 6 ggr)
2. Norge
3. Danmark
4. Island
5. Estland
6. Tyskland
7. England/Stor Brittanien
8. Frankriket
9. Italien
10. Spaninen (4 ggr Malaga, Madrid,Teneriffa och La palma)
11. Cypern

- Malaysia (måånga gånger)
- Singapore (i princip lika många gånger som malaysia)
- Sydkorea
- Kina
- Japan
- Vietnam
- Thailand
- Nya Zealand
- Australien
- Frankrike
- Belgien
- Nederländerna
- Spanien
- Danmark
- Norge
- Finland
- Storbrittannien
- (Sverige)
Kommer kunna lägga till USA i sommar också 

Hittade den här härliga gamla tråden. :)
Kan komplettera min lista med Estland, Färöarna och Grönland. Fast Färöarna och Grönland räknas visserligen inte alltid som egna länder.
Oskar
Jag har dessvärre inte hunnit med så många än men;
- Sverige
- Danmark
- Tyskland
- England (2 ggr)
- Grekland
- Tunisien

#177 Men då har du desto mer att utforska! :)
Haer aldrig varit utomlands men några stäööen i sverige och ungefär en halv kilometer in i finland, exat vid gränsen:) shopping;) och fika…men ska till grekland/rhodos i sommar:)

#179 Ja men då har du ju varit utomland…en halv kilometer in i Finland räknas. :)
haha, ja kanske:) men är superspänd inför frekland. hihi ÄLSKAR att flyga---- fast vi flyger ganska sent så det komme rvara mörkt nästan hela flygturen man komme rbara se lite lampor nere på marken:) hoppppppas stort på att få sitta vid fönstret
Österrike (Wien)
Dubai
USA (mest till Scottsdale Arizona, typ 8 ggr) lite överallt
Wales (massor)
Skottland
England
Grekland
Grand Canaria
våra nordiska grannländer
har mycket kvar att besöka 

Norge
Danmark
Finland
Estland
Sovjet
Japan
Filippinerna
Hongkong
Thailand
Burma
Indien
Nepal
Pakistan
Afghanistan
Iran
Turkiet
Tyskland
Storbritannien
Irland
Frankrike
Spanien
Italien
Schweiz
Österrike
San Marino
Portugal
Marocko
Tunisien
Jugoslavien
Är det bara jag som har varit i Burma och Afghanistan? :-)

Vad gjorde du i Afghanistan?? Inget vanligt turistland direkt. :)

Jag reste genom Asien i slutet av 1960-talet!
S*Roscinas