Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 3003 ggr
Miss-SuzieQ
0

Måsten på Gran Canaria?

Nån som kan tipsa om lite saker att göra på Gran Canaria? Eller ställen att besöka.

Kommer att bo i Playa del ingles. Vi har redan bestämt oss för att vi ska besöka Palmitos Park, holiday world och sen en shoppingtur i Las Palmas. Finns det nått annat kul att hitta på? Vår budget är inte så vidare hög så det får inte bli några dyra aktiviteter. Maxgräns kan vi väl sätta på 300kr för en aktivitet.

Tack på förhand.

Oskar
0

Kanske hyra bil och ta en tur upp i bergen?

Miss-SuzieQ
0

Vi har inte körkort nån av oss så det går ju inte. Men måste man ha b-körkort för att få köra en scooter eller eu-moped i ett annat land? Isf hade man ju kunnat hyra en sådan.

bronzom
0

De finns  ett utmärkt forum om K-öarna där du får svar på allt. Gå till www.kanarieoarna.nu

Lycka till !

Tom
0

Ha inte för höga förväntningar!

Kanarieöarna är allt annat än små pitoreska fiskebyar vid havet. Det är turistindustri.

Men är du medveten om vad du får och gillar läget så kan du nog ha kul i en vecka. Speciellt om du gillar att gå på krogen med en massa andra fulla svenskar.

Negativ, jag? Näää…  ;-)

bronzom
0

Ja nog var det fördomsfullt och negativt ! Jag anser att K-öarna har världens bästa väder.Sen är vistelsen vad man själv gör den till. K-öarna har massor att ge, om man går sin egen väg.

Miss-SuzieQ
0

jag har ju varit där två gånger innan men va bara 10 och 14 år då så kommer inte ihåg så mycket. men jag vet att det är fint där och att jag älskar stället :P ehhe

men ville ha lite tips på aktiviteter.

Tom
0

#5, Negativt, javisst. Men fördomsfullt är det knappast eftersom det är i allra högsta grad självupplevt.

Men det var ju så klart flera år sedan jag var där sist så det kanske har avturistiserats och blivit så pittoreskt som jag har hört att det var på femtiotalet…  ;-)

madlin
0

Svårt att förflytta sig när ingen har körkortObestämd, men det brukar alltid annordnas dagsturer från hotellen. Att följa med upp i bergen är ju något man kan göra för att få se en helt annan del av landet än bara turiststråk. Mycket vackert är det annars i Puerto de Mogan, vilket jag kan rekomenderaSkrattande, därifrån kan man också följa med på delfinsafari. Hoppas ni får en solig och glad semester.

Lycka till!

Tom
0

Självklart önskar även jag att ni får en härlig semester! :-)

Tom

Fruttisen
0

Har varit på Gran Canaria tre gånger och då alla gånger bott i Amadores. Kan starkt rekommendera stranden där, vilket är en utgrävd lagun med pirer och som är skyddad av bergen på sidorna. Stranden vid Playa del'Ingles är otroligt öppen och blåsten kan var riktigt förrädisk (tusen nålar på benen av sanden), dom dagarna jag å sambon var förbi var det badförbud till råga på allt eftersom undervattenströmmarna var så starka. Puerto de Mogan rekommenderas starkt också, ooootroligt fin och pittoresk stad! :)) Taxi är billigt på ön..bussarna också, båda är lika läskiga att åka med :))

bronzom
0

Glöm inte bort Las Palmas ! Intressant stad som har allt !

felixifokus
0

Gå på en grisfest.

bronzom
0

Verkligen kul ! Säger allt om den som skrev !

Oskar
0

Här är ett annorlunda sätt att se Gran Canaria:

http://www.svd.se/resor/reseexperten/artikel_3845047.svd

Kanske ett sätt att komma ifrån allt det turistiga och se lite mer av det riktiga Gran Canaria?

Oskar