Tågcharter till Barcelona?
Hej! Helt ny på siten, så jag hoppas jag postar frågan i rätt kategori.
Jag är medlem i en sångkör som planerar en resa till Barcelona nästa höst, c:a 4 dygn på orten. Vi undersöker olika sätt att resa och på min lott föll att kolla upp buss- respektive tågcharter.
Men jag tycker det är en djungel av olika företag och hittar egentligen ingenting som passar.
Kan någon tipsa om något bra? Helst tåg, för buss verkar väldigt jobbigt när sträckan är såpass lång.
Känner någon till bra hemsidor för tågcharter?
Jag har kontaktat SJ och fått ett knepigt och rörigt svar som handlade om InterRail och en massa egna bokningar via olika städer i Europa. Vidare har jag begärt offerter från en del resebyråer, men ännu ej hört något.
Vi är intresserade av att ta oss till Barcelona billigt och bekvämt och gärna med någon form av guide/transport på plats.
Tacksam för alla tips och svar!

Charter vet jag inte var man hittar bäst. Men att se vilka reguljära tågförbindelser som finns så kan man titta på:
http://www.bahn.de/international/view/en/index.shtml
Söker du tex Stockholm -> Barcelona så får du upp ett antal förslag. Dock tror jag det är så att du måste boka din biljett hos repektive tågbolag.
mvh
Oskar

Hur många är ni? När ska ni resa? Exakt vilka dagar ska ni vara i Barcelona? Vill ni åka nattåg? Vill ni göra något uppehåll på resan? Från vilken ort i Sverige ska ni åka?
Ofta hittar man flera bra alternativ om man startar sina frågor om resor i Europa från Köpenhamn. Hur man tar sig dit med tåg från Sverige är sedan enkelt att ta reda på separat.
Avvakta med dina sökningar på nätet tills efter nyår eller sen vår. Nu finns det nog inga tidtabeller alls för nästa höst och därför får man inga vettiga svar på sina sökningar och inte heller från SJ eller andra resebyråer. Bokar man för tidigt, blir det bara en massa nya tider och ombokningar sedan.