Din första resa utomlands?
Vart åkte du när du för första gången åkte utomlands? Jag åkte till Larnaca på Cypern när jag var tre år, 1987.
Det var väl nån gång början-motten av 90-talet när jag var sisådär 7-8 år, då åkte jag med mamma, mormor och storebror till Kreta.
/Christine

Första gången var till Grekland,Korfu på bröllopsresa -92 kom ner sent på kvällen det var varmt fuktigt och luktade sopor och lakanen hårda och stela..allt var fel,dan efter ville jag resa hem..men kan tillägga att det blev bättre och bättre och efter den resan blev man inbiten utlandsresenär trots dåliga starten..*skratt*

Oj…kommer inte ihåg men vet att när jag var liten så bilade vi flera gånger i Norge och Danmark. Så gissar att första resan utomlands var en biltur till Norge.
Oskar
Eller nu när jag tänker på det så kan jag ha kryssat med mormor till Finland tidigare, är inte helt säker. Så Finland eller Grekland i början av 90-talet iaf :P
/Christine
Första solsemenster var Lanzarote (Kanarieöarna).
Men innan dess hade jag vart i danmark och finland ett antal gånger.
Första flygplans semstern vad till Kreta med farmor och farfar 2001 tror jag.. :) Men innan dess har jag bilat lite över allt i europa :)
Till Frankrike när jag var 6 år, det var år 2001 :)
Om jag nu inte räknar dagsturer till Danmark, och att hälsa på släkten i och i närheten av Halden, så var det när jag följde med min mamma och hälsade på släkten i Chicago. Då var jag nio år, och kunde ingen engelska, men det var mycket spännande med skyskrapor och konstig mat och fina muséer (fast avdelningen med dinosaurier var stängd, till min stora besvikelse). Detta var 1966.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Min första utlandsresa var en dagstur till Frederikshavn i Danmark när jag var liten. Första resan utanför Norden var en språkresa till Folkestone i England när jag gick på gymnasiet. Första resan utanför Europa var en naturresa i Indien, Nepal och Bangladesh vintern 1985-86.
Olle
Det var när jag var 9 månader och åkte till Chile för att visa upp mig för släkten. Fast jag kommer ju inte ihåg nåt direkt ;)
Min första utlandsresa var till USA 1975 och då bortser jag från dagsturer till Danmark 
Hejsan.
Min första utlandsresa var julen 78 till Tunisien.Då var jag 12år.
Vilken upplevelse..

Sista minuten till Mallorca. Då var jag 19 år. Jag tror vi betalade 300 kr för två veckor. I juli. Bodde strax utanför Palma. Vi solade när solen stod som högst och blev som kokta kräftor. Min resekompis fick "solsting" och läkare måste tillkallas. Pengarna tog slut, vi fick låna av ett äldre svenskt par på samma hotell. Jättegulligt av dom. Vi såg mest strand och nattliv i Palma. Någon gång skulle jag vilja åka tillbaks och verkligen uppleva ön Mallorca, som är så mycket mer än vad vi upplevde den gången.

När jag var några månader åkte vi till Australien jag firade också min ettårs dag där, första resan jag kommer ihåg är nog Belgien, då var jag kanske 3-4? 
Jag har ingen aning då hela min familj har åkt minst två gånger per år utomlands. Däremot så vet jag mina barns resor ;-) Älsta dottern (som är fem år nu) var 4 månader och åkte till Teneriffa och det var i januari 2004, den yngsta (hon är nu tre år) var sex månader när vi åkte till Tallinn och det var augusti 2006.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Det var nog när jag var 1½ år och vi for till Portugal.
Mamma ,pappa, moster, mammas kusin från australien + make på sin bröllopsresa och jag åkte till Grekland 1978 i 2 veckor. då var jag 9 år. Har fortfarande foton kvar, de är lätt att de kommer bort efter så lång tid + jag var barn då
Första utlandsresan gick till Side, Turkiet 1991. Maken och jag väljer alltid nya resmål varje år, men 2004 återvände vi till Side igen. Det var kul att se hur mycket, som hade förändrats under dessa 13 år.

Det var till legoland, Danmark, när jag var 19, tillsammans med min pappa och min lillasyster =)
Första utlandsresan för min del (bortsett från Finland då) var klassresan i nian, som gick till Spanien. Kom dit iförd mjukisbyxor och långkalsonger … Behöver jag nämna att jag svettades? :P