Snorkling i Thailand
Jag och min sambo funderar på att resa till Thailand och är mest intresserade av att snorkla. Vi vill åka till en plats där det finns bra boende och snorkling på stället. Har nu aldrig varit i landet förut så tänkte boka ett par nätter i en stad och sedan åka vidare. Tar gärna alla tips vi kan få. Vad ska man tänka på, vad rekomenderar ni? Har ni bra bo tips och badtips? Jag har hört att vattnet är vågigt så det inte funkar till snorkling?

Tror att det finns äldre inlägg som handlar om dykning/snorkling i Thailand. Testa att använda sajtens sökfunktion!

Vi snorklade vid simian island samt en del öar runt om. Där är helt underbart. kristallklart vatten, underbara koraller, fiskar av alla möjliga arter, färger & former, sköldpaddor som är väldigt sociala. På similian kan man hyra bungalow eller tält, det finns en restaurang.
Vi åkte med speedboat från khao lak, men man kan även åka från karon/kata vad jag vet o säkert från andra ställen.
kan verkligen rekomendera det. Vi åkte bara över dagen o hann väldigt mycket men hade gärna stannat någon dag till.
Ida
Medarbetare på Florist