Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1215 ggr
Yaeko
0

Chania om en vecka! :D

Jag och min pojkvän är heeelt galna! Gick förbi resia idag och kikade på sista minuten resorna och såg att det fanns en billig resa till Chania i Grekland om en vecka precis. Så vi gick in och kollade på hotellet, Zeus Village heter det och så ringde vi runt lite, hämtade pengar och BOKADE!

Jag fattar ingenting, har aldrig gjort såhär förut. Men man ska ju passa på när man är ung ;)

Så vad har ni för tips när det gäller Chania, eller att resa iväg så här snabbt överhuvudtaget? Ge alla tips ni har! :D

/Sandra & Hampus

Oskar
0

Ja men det är väl toppen att kunna vara spontan!

Chania ligger väl på Kreta? Finns en del skrivet om det tidigare så testa att använda sökfunktionen här på sajten.

Yaeko
0

#1 Japp, brukar aldrig vara det så jag är väldigt förvånad över mig själv Skrattande

Ska kika runt lite, men jag gillar inte sökfunktionen alls här på ifokus… eller så gillar den inte mig :P

Oskar
0

I den här tråden så finns det några tips om vad man kan göra på Kreta:

http://resor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=f060eaf2-e198-46fd-bb0a-fefc940a52bd

Oskar

Yaeko
0

Jag såg den när jag kikade runt lite ^^ Men annars tycker jag att det inte fanns så mycket om Kreta eller Chania :/

Men är det någon som har lite koll på hur mycket en vanlig middag kostar?

elyse
0

Det beror nog på vart man går. Min svägerska och hennes pojkvän var på Kreta för ett år sen och de tyckte att maten låg på ungefär samma pris som här i Sverige. Det är nog billigare om man letar sig bort från turiststråken och äter i stadsdelar där grekerna bor.

Yaeko
0

Jo, det har jag också hört. Vi bor ju en bit utanför själva staden Chania så det kanske finns bra restauranger runt omkring :)

Yaeko
0

Så, imorgon åker vi mot stockholm och fredag morgon blir det Grekland som gäller! :D Synd bara att vi måste vara på Arlanda kl 05:00 - tiiiidigt!