Volontärarbete i Afrika
Undrar om någon kanske har lite tips eller egna erfarenheter.
Jag vill åka till Afrika för att arbeta som volontär, helst med djur och natur. Jag har tittat på Enkosini Eco Experiences och deras Ranger-program, där man stannar minst 6 mån till ett år eller mer. Någon som känner till något om detta? Priser och så vidare?
Vad måste man tänka på? Hur mycket pengar går det åt? Finns det någon svensk organisation som förmedlar dessa tjänster och som kan hjälpa till med kontakten?
Många frågor-hoppas på många svar!
Ingen?

Testa att söka efter volontär här på sajten. Har för mig att det skrivits något inlägg om det tidigare.
Blev inte så mkt klokare av det, men tack ändå! Jag får googla vidare

Säg gärna till om du hittar något bra för jag är också nyfiken :)
Det jag kan berätta om är en tjej som gick i en parallellklass till mig. Hon var ca ett halvår med i en volontärgrupp som arbetade med gorillor i Centralafrika eller Rwanda. De levde på sardinkonserver och bananer, minns jag, så några större utgifter för mat hade inte hon.
Jag har nu genom Gap experiences fått en plats på Shamwari, nära Kapstaden. Åker i höst, och går först en viltvårdar/guide kurs med certifiering och sedan ca 2 mån som personal på ett reservat. Shamwari har porträtterats på Animal Planet, så jag har sett mycket bilder därfirån. Ser superfint ut!

#6 Oj vilket äventyr!!