Från första veckan i södra Spanien...
Jobbet har denna gång tagit mig till staden Castellón i södra Spanien. Klockar i dagsläget in på +20 grader i luften under solenstimmar. När solenkryper ned, kryper tjocktröja fram för att möta nattens svalka runt 12 pluss. Lokal befolkningen lever i min mun ett "nattligt liv", de är aktiva inpå kvällstimmarna och middag avnjuts gärna runt kl 20-23 beroende på veckodag.
Har än så länge bara testat i njutbar väg, färsk bläckfisk, räkor och husmors inlagda oliver i fisk, markabelt gott som lockar smaklökarna till total glädje! En glädjerik middag för tre gav en gemensam nota, gick till Tysken och slöt på 43 Euro. Lokalt kan man hitta mättande kebabtallrik inkl. öl för 5 Euro, MC Ankan hugger till med 6.1 Euro för Big & c:o+.
Klassindelning på samhället, det finnes två skillda världar men de lever tillsammans. Vanligt så säger arbetarna inte vad de vill till chefen(vågar inte) utan står gärna i givakt, tss no way! ;) Kan lätt få sneda blickar när vi svenskar säger som det är.
Har hyrbil, lite dyrare än Swea, troligtvis pga taighta..väldigt taighta parkeringar i staden. Bilparken är ny/bra/toatal repade…ändå rätt vettigt tempo, man får dock passa sig lite till fots då bilisterna gärna smiter förbi rödljus. Taxi från flygplats i Valencia till Castellon, 7 mil/1 h = 96 Euro.
Snart skördas apelsinträden så de hänger brandgula från sina grenar. Detta är väl ungefär vad jag hunnit med pga mye jobb under dessa första dagar, men stannar nog någon månad så återkommer ;) På återseende i lilla vida världen gott folk!
/Adam

20 grader varmt och apelsinträd…jojo…lite avundsjuk är man allt. :)
Hihi, vi har snö, kyla och mera snö.
Ska vi byta? ;)
Ja det är riktigt trevligt klimat här "nere" nu. Har bokat upp mig på jobbet i 2 mån till, så får se om chefen samtycker. Inchekad på hotell mitt i staden och det är livat på byns gator. Det firas visst inför någon siesta/festival, small rejäla knallskott här igår…runt kl 00.00-00.30. Har dock vart lit slö/trött pga knegat 74 h denna vec, hinner bar m träning o mat där i mellan.. Men nästa helg blir d röj & äventyr
återkommer med solvarma foton 
Någon som har tips på prisvärt internet för laptop/resande i världen? (Hotellet/Swisscom tar 68 Euro/vec).
Idag har det kommit ännu mer snö!
Hihi, men det låter inte helt fel och bilder ser vi fram emot! =)
#5 Tack för tipps! =) Jag fick klartecken att stanna både på jobb och hotell så blev Swisscom igen/30 dgr 145 Euro. Vodafone hade visst nå liknande, kontantkort/3G surf.
I övrigt så trivs jag här, både i klimat och bland trevlig befolkning. Utbud av det mesta finnes, dock saknar jag mina motorcyklar men det går att ersätta ;P
Äventyr i all äro, få se om jag orkar mig upp im för att ta en ensam filosofisk soluppgång i medelhavet på en antagligen öde sandstrand, livet rockar! 
/A