Dyrt i Brasilien (Natal)?
Hej!
Jag och sambon planerar en resa till Brasilien och hamnar i så fall runt Natal. En avgörande faktor till OM vi åker dit är prisnivån, framförallt på mat… Någon som har erfarenhet av hur mycket det kostar att äta ute på restaurang?
Tack på förhand!:)

Nu var det ett par år sedan jag var i Brasilien men har för mig att det är relativt billigt. Kommer inte ihåg exakta priser men vet att vi åt på restaurang minst en gång varje dag utan att ruinera oss. Om jag kommer ihåg rätt så var det också så att mat tillverkad i Brasilien är otroligt mycket billigare än importerad. Tex kostade Coca Cola nästan som hemma.

Två tips på ställen att besöka i Brasilien är:
Iquazu Falls (http://se.youtube.com/watch?v=b8UmU19E9hw)
och
Mycket turister på båda platserna men klart värda att besöka ändå.
mvh
Oskar
Jag var i Natal (Ponta Negra) jul-nyår 06-07 och mina föräldrar var där nu över jul-nyår nu 08-09. Det är billigare än i Sverige, ofta räcker det att man beställer en maträtt att dela på, man får ändå alltid så mycket mat så det räcker och blir över! :) Dessutom ska de servera ris till ALLT! Även om du beställer kött och pommes så får du extra ris. ;)
Men över lag var det mycket billigare än här hemma. Visst fanns det vissa "rikare/dyrare" områden där man kunde lägga några tusen på ett par märkesglasögon, men det var sällsynt! På stranden kunde man köpa sig majskolvar och grillspett för 4-5 svenska kronor och annat trevligt för en billig peng! :)
Nu kommer dock både Ving och Fritidsresor sluta flyga dit har jag hört så passa på att åka nu!
Jag var i Natal för några år sedan och jag minns att det var bra priser på mat. Men framför allt var det en fantastisk plats att vara på!
Tom