Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1129 ggr
Madde
0

Mont st Michel - Frankrike.

Tänkte höra om det är någon här inne som har varit där förut? Vi ska dit snart och undrar om ni har något att rekommendera?

Vi kommer åka bil så vi kommer se mycket på vägen. Så det kommer bli mycket fotande. Hoppas på fint väder.

Mont st Michel

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trist att inte få något svar, men vad hade jag väntat mig.

Så här såg det i alla fall ut när vi kom dit.

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild lite närmre. Hade med mig ett antal olika objektiv när jag fotograferade.

Inflyttad
0

Ser som hämtat ur någon om sagan om ringen filmerna… 19

Maja
0

Jag var där för några år sedan. :) Riktigt mysigt ställe faktiskt, fascinerades mest av hög- och lågvattnet som kom och gick. Ibland ö, ibland fastland. ;)

Oskar
0

Vackra bilder! Ser nästan overkligt ut!

KurtB
0

De snygga bilderna passar till 1000-bitars puzzel.

Eva-Margareta
0

Madde, Vilket häftigt ställe, vilka bilder! Är du nöjd med din resa? Hur bodde ni på resan.

Var själv på min första bilresa i europa nu i juni. På hemvägen reste vi bla till Normandie, som jag tyckte var jättefint. Dramatisk och vacker kust. Ett par vänner (mannen är fransman) har ett "sommarhus" i en liten pittoresk kuststad som heter Yport, där vi hade tur att få övernatta på vägen hem. Annars hittade vi bra bed&breakfast på vägen. Många gulliga små byar och städer i hela Normandie. Ibland var det så välordnat och arrangerat med blommor mm att det nästan blev för mycket. GladMusslor fick jag  verkligen äta mej mätt på! gott!

Madde
0

Jag åkte ner på semester till Dunkerque. En jag känner bor där till och från. Så 2 veckors semester och så hade vi planer på att åka ner till Mont St Michel.

Från Dunkerque till Mont St Michel är det 50 mil enkel väg så vi åkte över en dag. Började kl 7 på morgonen och var hemma kl 8 på kvällen.

Vi spenderade 3 timmar på plats. Vilket var gott och väl.

Jag fotograferade mycket och det var grymt häftigt och se alla detaljrika byggnader som de hade gjort.

Ska nog visa några fler bilder i morgon när jag har landat. Har precis kommit hem efter 3 dagars bilresa och båtresa. =) 130mil enkel väg. Men ack vad det var värt det.

Vi besökte även 2 olika bunkrar som var grymt stora. Men kan lägga upp det i en annan tråd.

Madde
0

#6: Hade varit skoj att göra ett puzzel. Någon som vet vart man kan göra något sånt?

Kanske ska kolla inne på pyssel istället. =)

Pia
0

Vackert! Jag har varit på systerslottet St Michael's Mount i England, det var en häftig upplevelse det också.