Reskassa i Thailand
Jag och min sambo har tänkt att åka till thailand om ett par veckor(sista minutenresa) och nu sitter jag här och funderar lite smått över lite detaljer. Vi hade tänkt att åka till phuket och stanna där en till två veckor. Så nu undrar jag hur dyrt är det där, får så olika svar när jag frågar mina vänner. Hur mycket tycker ni är en bra resekassa för två personer ?
"Chaos is a friend of mine."

Då Phuket är ett turistghetto är det dyrare än övriga thailand, och sen beror det ju på vad ni tänkt göra.
Typ ungefär var tredje butik är en skräddare och vill man sy upp någonting kostar det ju lite mer än om man bara ska äta mat. Vill man äta på hotellet eller gillar man att äta hos "gatugrillen" (den lilla thailändaren med hemmabyggd grill på cykeln)? Ska ni ut och dyka eller snorkla (kanske en tur upp till Similan)?
Ni har förmodligen fått olika svar pga att folk gillar att göra olika saker.
Tex har jag och min sambo ätit lunch ute på landsbygden i personalmatsalen på en thailändsk fabrik (?) för totalt 7 kr (två luncher inkl dryck). Vi har också varit på lyxkrog i Bangkok där enbart köttbiten gått på runt 1000 kr.