Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 846 ggr
LenaLF
0

Vem är intresserad av Venedig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv är jag ett riktigt Venedigfreak som har varit passionerat förtjust i Venedig sedan 1974 när jag besökte staden första gången. Jag har varit där 11 gånger nu. Jag har samlat lite av mina erfarenheter, intryck och bilder på Vendigsidan dit alla är välkomna: http://groups.msn.com/VENEDIGSIDAN

Hälsningar LenaLF

Pia
0

Oh, jag är jätteförtjust i Venedig!! Har bara varit där en gång, hittills, men ser fram emot fler resor till denna magiska plats:)

LenaLF
0

Hej Pia!

Kul att du delar mitt intresse för Venedig! Venedig är även lite av katternas huvudstad. Detta sedan Venetianarna fick så god hjälp av katterna att bekämpa pesten under 1500 - 1600 talet. (Katterna tog kål på de pestbärande råttorna).

Kram från LenaLF

Pia
0

Där ser man, katter är minsann bra på alla sätt och vis! :)

LinneaG
0

Tycker att det va riktigt fint där, en riktigt mysig stad där det känns som om alla skulle känna varandra - vet inte varför =).

SKulle gärna vilja åka dit igen..

Annika
0

Helt fantastiskt vacker stad. Var där under julen för ett antal år sedan. Vilken stämning. Jag hade ingen aning om att det var så mysigt. Eftersom man har hört massor om att det ska vara så vackert så trodde jag att det skulle vara en överdrift men det var det ju verkligen inte.

LenaLF
0

Jo Venedig är en fantastisk stad på många vis, även om det egentligen inte är någon stor stad är den oerhört kompakt och byggd som en labyrint. Det gör att man lätt går vilse och att det kan vara svårt att hitta tillbaka till platser man tidigare besökt.

Hälsningar LenaLF

Godisnalle_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!

Kan säga att om man vill åka på två resor i en Så kan man läsa mitt inlägg "Tips" För där är Venedig inblandat!!

Mvh//Kroatien/venedig freaket Godisnalle ;)