Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 887 ggr
[Mova]
0

7 pers vart kan man åka?

Jag mina föräldrar och syskon med respektive ( 7 personer) ska ut och resa i sommar, i slutet på juni, början på juli. Eftersom vi är så många vill vi resa så billigt som möjligt. vi vill att det ska vara billigt att leva där med,.. gärna sol och bad.. och shopping.. hellre ett kackerlacks hotell än ett 5 stjärnit (då tillbringar man minimal tid på hotellet/huset/lägenheten. ett krav på boendet är att det ska finnas dusch och toalett. någon som har ett förslag på vart vi kan åka ? =)

Oskar
0

Alltid svårt att ge tips då alla har olika intressen. Men många av östländerna är fortfarande billiga. De baltiska staterna är billiga att resa till och ganska billiga att leva i också. Fast det är ju inte så mycket sol och bad. Norra afrika är också ganska billigt.

[Mova]
0

vi har pratat lite om bulgarien och marocko, men helst inte marocko, för det var inte sålängesen vvar där..

Oskar
0

Tunisien kanske?

Agnetta
0

har du funderat på Polen? jag rekommenderar Trestaden - vid kusten, skönt, spännande samt jättebilligt att både åka dit (bara en timme med flyg till Gdansk) och leva… det är också ganska varmt där under sommaren (visst inte så varmt som i södra Europa men det räcker tycker jag). om du vill hitta billiga bostäder, gå till http://www.shopandsee.eu/, det finns en massa bra tips där också!

Ijin
0

Jag och några polare plannerar ju att dra iväg och tågluffa till dom asiatiska delarna av världen;) Lär bli rätt kul, och billigt….

Oskar
0

#5 Kul! Vilka länder ska ni besöka?

Karin
0

Jag föreslår Serbien som ett kollosalt billigt land. Flyg med Wizz till Budapest och ta sedan buss över gränsen, då kommer nu undan med mellan 1000-2000 kr per personen för själva resan.

Ett jättemysigt ställe strax efter gränsen är Palic, där det finns flera hotell. Jag har inte själv bott där men jag föreställer mig att de är lite dyrare där än inne i Subotica men vill man ha nära till badet är det Palic som gäller.

Priset för att leva däremot är mer eller mindre sanlösa. Nu när vi var nere så betalde vi för en helkväll på krogen (mat, många öl, irish coffee, Bailys, wiskey, gin & tonic, inträde eftersom det var konsert där) runt 150 kr för två man.