Tanzania och Zanzibar
Lånade lonely planets bok om Tanzania, det verkar otroligt häftigt med safari där, kombinerat med någon vecka på Zanzibar, på stranden :)
Någon som har varit där? Skulle vara tacksam för all info.

Vilken drömresa!
Ett tips kan vara att titta hur någon av researrangörerna lägger upp sina resor. Titta tex på den här resan:
http://www.iexplore.com/itinerary/result/52192
mvh
Oskar

tack för tipset :)
blir resan av, så är det väl något liknande vi kommer att hitta på. förmodligen kommer vi att boka safari hemifrån, så vi har att göra iaf 1 vecka, sedan kan vi nog fixa resten på plats.
Du kan även gå in på följande site
http://thorntree.lonelyplanet.com/categories.cfm?catid=9
och söka på tanzania eller zanzibar. Där finns massor av frågor och tips från folk som ställer ungefär samma fråga som du och sen får svar från andra som varit där.
mvh/bosse

Hei, Var i Tanzania(og Kenya) for et par år siden. Mye man kan anbefale der. :-) Jeg kombinerte en tur opp på Kilimanjaro med safari i Serengeti. På veien til Serengeti var jeg innom Lake Manyara, Ngorongoro og Olduvai Gorge ("The Cradle of Mankind"). Bestilte turen opp fjellet hjemmefra, resten ble ordnet der nede. Det er mulig å spare en god del penger om man ikke velger en reiseoperatør fra hjemlandet. (Regner med at jeg sparte ca 1/3) En utrolig fin opplevelse å være på safari i Serengeti. Det er akkurat slik man forventer(og ønsker) at landskapet skal se ut. Men, det er langt mellom dyrene. Ønsker man å se masse ville dyr, og se "The Big Five" i løpet av noen dager, anbefaler jeg Sør Afrika.

#4 Härlig resa! Kan vem som helst klättra upp på Kilimanjaro?
Oskar

#5 I utgangspunktet kan hvem som helst nå toppen av Kilimanjaro. Det er ikke en spesielt fysisk krevende tur. Det er bare den natten man går opp på selve toppen som kan være slitsom, og da mest på grunn av høyden. Men blir veldig trøtt og slapp av å gå i denne høyden, så den siste biten fra kraterkanten til toppen (Uhuru Peek, 5895 meter) er kanskje mest psykisk tung. I tillegg er det kaldt. Selv om det er bare minus 15 grader, så gjør vinden og høyden det svært utrivelig. Tilnærmet alle vil merke høyden i form av vondt i hodet og kvalme(illa mående), enkelte merker ingen ting og noen kolapser(og må fraktes ned av fjellet på båre). Men, om man tar det rolig på veien oppover, og aller helst tar en ekstra dag for høydetilpassning, så går det bra for de fleste. Det er faktisk en ulempe å være i veldig god fysisk form, da det blir vanskeligere å gå sakte :-)

#0 Blev det nåon resa dit? :)
Jag ska själv göra exakt den resan…
mvh
Oskar