Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 3874 ggr
DEFENDER110
0

Natt tåg till tyskland

Natt tåget  verkar mysigt är de någon som åkt natt tåg. Är de bekvämt  va skiljer mellan liggvagn o sovvagnen är de smidigt att ha med barnen är intresserad av all info mvh DefenderGlad

Emma
0

Jag har bara åkt nattåg inom Sverige och det är jättemysigt och väldigt barnvänligt. Det är billigare att åka tåg i Tyskland.

Kolla in www.bahn.de  här finns lite info om biljetter i Tyskland. Men det allra bästa är att ringa och boka. Jag beställde just tågbiljetter inom Tyskland och det blev MYCKET billigare när jag pratade personligen med dom. Det finns biljetter (ibland) som gäller för 3-5 personer och de är ofta jättebilliga. Det är också stor skillnad i pris om man åker inom ett "län" än om man korsar en gräns. Men som sagt, priserna är en djungel så ring och prata med dom.

emma

Oskar
0

I Sverige är skillnaden mellan ligg- och sovvagn att du i liggvagn delar med 3-5 andra och i sovvagn med 1-2 andra. Tror dessutom inte att du har handfat i liggvagn. Dvs sovvagn är lite lyxigare. Gissar att det är ungefär samma sak i Tyskland.

Oskar

DEFENDER110
0

Tack för mycket bra info

Emma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Frestar lite med en bild från en biergarten i helgen.

DEFENDER110
0

Räcka ut tunganGlad såg trevligt ut