Natt tåg till tyskland
Natt tåget verkar mysigt är de någon som åkt natt tåg. Är de bekvämt va skiljer mellan liggvagn o sovvagnen är de smidigt att ha med barnen är intresserad av all info mvh Defender

Jag har bara åkt nattåg inom Sverige och det är jättemysigt och väldigt barnvänligt. Det är billigare att åka tåg i Tyskland.
Kolla in www.bahn.de här finns lite info om biljetter i Tyskland. Men det allra bästa är att ringa och boka. Jag beställde just tågbiljetter inom Tyskland och det blev MYCKET billigare när jag pratade personligen med dom. Det finns biljetter (ibland) som gäller för 3-5 personer och de är ofta jättebilliga. Det är också stor skillnad i pris om man åker inom ett "län" än om man korsar en gräns. Men som sagt, priserna är en djungel så ring och prata med dom.
emma

I Sverige är skillnaden mellan ligg- och sovvagn att du i liggvagn delar med 3-5 andra och i sovvagn med 1-2 andra. Tror dessutom inte att du har handfat i liggvagn. Dvs sovvagn är lite lyxigare. Gissar att det är ungefär samma sak i Tyskland.
Oskar
Tack för mycket bra info

såg trevligt ut