Ultralätt hopfällbar ryggsäck
Jag undrar om någon kan rekommendera en sådan? Den skall ha breda, bekväma bärremmar, vara stadig, ha flera ytterfack, men få plats i fickan.
Svårt att säga storlek i liter, men det skall få plats ett par vindjackor, en sjal och lite småsaker.
Har kollat på nätet och det finns många, många, men hur skall man veta vad som är bra.
Helst vill jag att jag skall kunna titta på den i en affär. Sportkedja kanske?
Alltså det finns mängder med ultralätta ryggsäckar på marknaden så det är svårt att ge tips mer än att testa i butik, har du en friluftsbutik i närheten så gör ett besök där ofta är dom bättre än en sportkedja.
Det finns en grupp på Facebook där man sysslar med ultralätt utrustning där du säkert kan få tips.
Jag hittade ett test som jag litade på och beställde den som fick bäst omdöme. Den blir nog bra.
#2: Vilken fastnade du för?
Den här
https://beredd.se/butik/ryggsackar-packning/ryggsackar/osprey-ultralight-stuff-pack-hopvikbar-ryggsack/?attribute_pa_farg=limon&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17490110125&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwm_SzBhAsEiwAXE2Cv1xLmbvAyt7NSLwcYIRCT9IMJnpF2OplZcTc3NNwQM0Y8zYEvyvu9BoCAikQAvD_BwE
Fanns till X-pris hos Outnorth då (371:-), men nu tycks den inte finnas kvar. Det var en present, och ångrar att jag inte köpte en till oss också.
#4: Den finns på extrapris just nu på Outdoorexperten.
https://www.outdoorexperten.se/sv/articles/1.943.80269/osprey-ul-stuff-pack-black
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Men tack! Hade helst velat ha en limegrön, men kanske bra att vi inte har samma färg.
#4: Haha, jag skulle föreslå den innan jag läste dina önskemål. 😃
Den har ett ytterfack, är allt annat än stadig och har inte så breda bärremmar, men jag älskar den. Vi använder den till allt möjligt. Den är perfekt att ha med tom på resor. Om packningen är större på hemresan får du lätt med det extra hem. Och packar du mat för utflykten, och äter upp maten, tar den ingen plats att bära hem.
- Redigerat 2024-06-28 14:39 av Niklas
Den här är framförallt billig och smidig men uppfyller inte alla kriterier du angav. Jag har två.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2024-06-28 15:29 av Pyttelite
Internethandel är skumt.
Nu fanns den helt plötsligt igen på Outnorth och med samma rabatt. Igår stod det slut och att rabatten gällde till 27.6. Idag stod det fåtal exemplar och rabatt till 10.7.
Jag skrev till dem igår och de svarade att det fanns 3 st kvar. Den rymmer 18 liter och det behövs om vi skall få ner varsin tröja/jacka och vattenflaska. Den vi gav bort såg helt lagom ut.