Världens bästa flygbolag
Singapore Airlines blev årets bästa flygbolag 2007. Här är hela 10 i topplistan:
Själv har jag bara rest med ett av flygbolagen, British Airways, så kan inte uttala mig om listan stämmer. Någon som tycker något bolag inte plattsar på listan? Eller något annat bolag som borde in på listan?
Oskar
Faktiskt lite förvånad över hur mycket asiatiskt det är i toppen. Dock har jag aldrig rest med dom bolagen, men intressant ändå =) Trodde också att Quantas skulle ligga högre opp… men en 5e plats e ju inte fy skam.
Har lite svårt för sådana listor. Man värderar ju olika saker…
Jag har inte flugit med något av bolagen på listan.

#2 Ja visst är det så! Och sedan är ju priset en viktig faktor för de flesta…bolagen som ligger i topp räknas ju knappast som lågprisbolag.
Det kanske mest är affärsresenärer som röstat..?

Thai Airways har jag åkt med och vad jag minns utav det var det helmysigt :) Gratis glass mitt i natten när man fick svårt att sova, leksaker till barnen (? Jag var dock 13 år då. . .) och i allmänhet trevlig personal (som inte kunde mycket engelska, men det funkade) :)

jag åkte med continental nu senaste….hemfärden var ingen höjdare. Flyget var försenat från guatemala city till houston, så jag skulle bara ha typ 45 minuter på mig där. Mannen vid incheckningen sa att jag skulle få bråttom, men att jag skulle hinna, så han gjorde ingen ombokning eller nåt. flygvärdinnan sa att ja, det skulle bli bråttom, men det skulle finnas personal för att hjälpa oss som hade bråttom. Ja, jag klev av och mycket riktigt satt många ur personalen då jag klev av. jag skyndade mig fram och bad om hjälp. Hon tittade på mig och sa "well girl, you better hurry then if you're not gonna miss your flight. Up that stair to start with". Ingen hjälp där, så jag sprang. Självklart missade jag planet efter mycket harv och fler tomma löften om hjälp. 24 timmar efter planerad ankomst i stockholm var jag äntligen framme, missat min inrikesresa i sverige å allt…ingen ersättning för nåt, varken extra övernattning eller sånt….väldigt bitter var jag då!
oj…tänkte bara skriva nåt kort men kände hur ilskan vällde upp igen nu …

#6 Låter jobbigt! Tycker för övrigt att det är ofta som just byte av plan är extremt struligt. Långa sträckor att gå och säkerhetskontroller. Där har tåget en klar fördel.
mvh
Oskar

Kommer just från en resa i Indien och jag kommer aldrig att glömma Dehlis flygplats. Vi skulle byta från inrikeshallen till utrikeshallen, som låg på andra sidan landningsbanan (jag vet inte hur man kan komma på en sådan urbota dum placering). För att komma med bussen så var man tvungen att ställa sig vid i en kö, för det var en byråkrat som skulle kolla biljetten och skriva upp för varje person som skulle med den bussen. Han bestämde sedan vilken buss man skulle ta (det gick en buss i timmen) Efter en och en halv timme så var vi i alla fall på bussen som körde runt flygfältet, men det gick inte att komma in direkt till hallen utan bussen körde ut genom en grind och in i trafiken som var rent kaotiskt. Det tog nästan en timme att komma runt. Sedan skulle man köa för att över huvudtaget komma in i utrikeshallen. Dom kollade biljetten i dörren. Sedan var det en bagagekontroll, incheckning, utresekontroll och handbagagekontroll. Vi trodde att vi hade gott om tid eftersom vi hade fem timmar mellan planen, men det tog fyra timmar innan vi satt vid gaten och då mitt på natten var man ganska så mör och inte fanns det några bänkar utan man fick sätta sig på golvet. Det var bra skönt när man äntligen satt i planet.

Hu att strula runt på flygplatser är inte det roligaste som finns. Är inte avundsjuk på din upplevelse…

Där ser man! Vi ska resa med Malaysia Airlines i mars. Så då kan jag ge mitt betyg.
De andra har jag inte rest med.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis