bokat flygbiljett idag
Sådär jag. Idag bokade jag flygbiljett till Brisbane, Australien. Åker dit den 5 feburari och är hemma den 22 juni. Åker från Helsingfors -> Frankfurt. Byter plan där och åker sedan till Sydney (mellanlandning i Singapore men behöver inte byta flyg). Byter sedan flyg i Sydney till Brisbane. Blir spännande det här.
Jag är mest orolig över hur jag ska hitta på flygplatserna, jag kan gå vilse varsomhelst typ.

Spännande! Och du ska ju vara borta länge, kommer åka runt lite i Australien gissar jag?
mvh
Oskar
Får lite resfeber redan nu… :o) Jag ska dit och studera, men givetvis kommer jag att åka runt så mycket jag bara hinner.
Vad spännande! Du lyckas nog hitta bra på flygplatserna. Brukar vara bra skyltat och så. Har du gott om tid vid mellanlandningen då du ska byta flyg?
I frankfurt har jag typ 1h 40min på mig, men jag behöver inte byta terminal så jag antar att det går hyfsat smidigt ändå. Vid Sydney har jag kring strax över 2 timmar så det borde gå :o)
Vet någon hur mycket handbagage man får ta med? Jag kommer att ha kameraväska (ca 5kg), laptopväska och en vanlig handväska, FÅR man ha med så mycket? :/

#4 Låter som att det kanske är på gränsen vad som är tillåtet. Det bästa är ju att titta på flygbolagets hemsida. För SAS gäller tex detta:
http://www.sas.se/sv/Allt-om-resa/Bagage/Handbagage/
mvh
Oskar
#5, låter väldans knapert, bara ETT handbagage? Kameraväskan tänker jag då aldrig i livet låtas skicka till bagageutrymmet, har sett hur dom slänger omkring väskor där, så nej. Laptopväskan kan jag i värsta fall packa ner i det andra bagaget, om det ryms, vet ju inte ännu hur mycket jag kommer att ha med mig…
#6 - Jo, en väska kan bli lite dumt. När vi flög sist så fick vi tjejer som hade handväskor snällt packa ner dem i vårt handbagage för det skulle bara vara EN väska. Antar att det är för att det ska vara enklare att förvara i skåpen eller under sätet framför en. Mindre risk ifall det skulle inträffa något tror jag.
Jo, men jag förstår ändå inte, ta t.ex. yrkesfotografer, de borde ju få ha sin kamerautrustning på flyget (åtminstone kameror och objektiv), och de kan ju i många fall ha flera väskor än en. Kanske man måste ha nåt speciellt tillstånd till sånt, vad vet jag… :o) Skulle ändå helst vilja ha både laptop och kamerautrustningen med på planet…