Resor iFokus

Resor

Etikett: 9-övrigt
Läst 580 ggr
emmieerlandsson
1

Tar studenten - vill resa

Hej! Nu är det så att jag tar studenten och jag vill verkligen inte stanna kvar i Sverige, det kliar verkligen i benen och jag vill bara härifrån. Men det vanliga problemet som nästan alla ungdomar har idag är ju pengar. Jag har typ inga pengar och mina föräldrar är inte snuskigt rika heller, så jag undrar om ni vet några billiga/enkla sätt att ta sig utomlands? Jag funderade på att bli au pair ett tag men nu är jag inte så säker på om jag vill det längre. Jag funderade också på att studera utomlands men det är ju svin dyrt! Som sagt, om ni har några tips så är jag väldigt tacksam för dem!

Btw, jag har jobb efter studenten så jag kommer att få in pengar, men det är bara 10 timmar i veckan :/

Karmatarerskanise
3

Man kan åka till tex bondgårdar och jobba som volontär mot mat och husrum. Kommer inte på vad det heter.

Eller åka som "au pair" som hjälper till med äldre eller djur. Om man inte vill jobba med barn.

Sindri
2

Vill man jobba så kan man alltid arbeta som volontär utomlands på t ex barnhem, djurparker mm. Man får mat och husrum, men kanske inte så mycket mer. Googla så hittar du.

Kan du något? Har du några intressen? Vet de som t ex jobbat på farm eller hästgård  i Australien och Nya Zeeland.

Googla runt, skriv brev till ställen och berätta om dig själv. Men kolla upp allt noga så du inte hamnar ensam i bushen nånstans.