Resor iFokus

Resor

Etikett1-afrika
Läst 1048 ggr
modellflickan
0

Beslutångest! Hjälp!

Ja börjar det närma sig. Mor min fyller 50 år och jag vill bjuda på en oförglömlig härlig resa. Har två resmål i tankarna, Algarve eller Mauritius. Vet inte vilken det ska bli! Behöver hjälp av er som varit på dessa ställen och som kan berätta vad fördelar och nackdelar är med vardera resmål. Nackdelen med Mauritius är restiden som är såå lång. Algarve är betydligt kortare. Hjälp! Vad ska jag välja??

Här kommer vi bo om det blir Algarve

http://www.hotels.se/hotell-portugal/hotell-algarve/grande-real-santa-eulalia-resort/

Och här om det blir Mauritius

http://www.b4.nu/mauritius+villas+mon+plaisir.htm

eller

http://www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx?id=16694&cat=2|252&entry=65&dest=0&city=629&type=c&hotel=5210

Hur är vädret i Mauritius?

Om det blir Mauritius så åker vi nästa sommar. Hur är det i Algarve??

Vad ska jag ta?? Alla tips och info mottages tacksamt!

Oskar
0

Har inte varit på något av platserna. Men tänkte på att det ju är två mycket olika platser så kanske beror det lite på vad din mamma gillar för något? Och om det verkligen ska vara en oförglömlig resa så ligger ju Mauritius bra till för det är ju onekligen mer exotiskt och exklusivt.

mvh
Oskar

modellflickan
0

Det blir Mauritius! :)

Linda
0

ÅÅh vad nice, ni kommer nog få det underbart!

Oskar
0

#2 Ja det skulle jag också valt…om jag fick välja. :)

modellflickan
0

#3 och #4 Ja jag hoppas det. :) Jag tror min älskade lilla mamma kommer bli nöjd med mitt val. :)

pluppan
0

jag har varit på mauritius, bästa resan någonsin!!!!!!!

tokbra!!!! vi bodde i flicenflac och där tyckte jag att det var jättebra. det är/var mycket billigare att resa reguljärt och hyra villa/lägenhet separat. vi var där för 4 år sedan med två barn då 5+6år. åk absolut inte kortare än 2veckor, gärna längre tid. vi var där i 3.5veckor och jag ville INTE åka hem när det var dags.

lite tips på grejer att göra:

1. Snorkling…….jättebra även om du bara är på stranden och går ner med vatten till låren och tittar i. Fiskarna är jättefina!

2.Ile aux Cerfs heter en ö på östsidan…..MÅSTE BESÖKAS! Så fin och roliga vattensporter och en tokexklusiv golfbana som är jättesvår men kul och sååååå vacker.

3.Djuphavsfiske. med lite flax så fångar ni en blue marlin annars blir det några andra fula fiskar. (ta med åksjuketablett om ni är känsliga för gung även om det är lite)

4.åka till paradise island med katamaran mycket vackert och god rom som man myser med på stranden och grillar på denna ö som inte är bebyggd utan som en picnicö.

5. Delfinsafari. Vi hade tur och hoppade i bland ca 20 vilda delfiner. De kommer inte så nära så man kan ta på dom och jag var skiträdd och hoppa i mitt ute i det stora blå med stora grå fiskar i vattnet (har kollat för mycket på hajen) dock en oförglömlig grej och att jag faktiskt vågade till slut.

6.shopping. åk till CuatresBornes de dagar det är marknad där. annars finns fina linnekläder att köpa som har mycket bra kvalite (mina är fina fortfarande)

Hoppas att ni får en bra resa. jag vet inte hur vädret är på sommaren för vi var där i december men jag antar att det inte ändrar sig så mycket

modellflickan
0

#6 Åh det låter ju underbart! Tack för alla tips! Vi åker till sommaren. Längtar redan! :)