Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 855 ggr
[malinkih]
0

Bo i L.A i 2 månader?!

Tänkte höra om det är någon här som har bott i los angeles en kortare tid? Tänkte åka dit i juni och stanna ett par månader. Tips på aktiviteter, billigt boende osv vore tacksamt!! :)

Anna
1

Jag har bott 3 månader strax utanför Los Angeles, det var helt underbart!

Boende har jag tyvärr ingen koll på då jag bodde gratis hos min pojkväns familj, men lite andra grejer kan jag tipsa om.

Pasadena har underbar shopping, även Victoria Gardens i Rancho Cucamonga och Ontario Mills i Ontario.

Det finns verkligen matställen ÖVERALLT, men en av mina favoriter var den italienska restaurangen C&O Trattoria som ligger vid piren i Venice Beach!

Värt att nämnas är väl såklart även Hollywood och Hollywoodskylten, där finns bra butiker för att köpa souvenirer och liknande. Precis utanför Hollywood ligger även Beverly Hills, det går inte att missa för hela det området är hur grönt som helst medan allting runt omkring är lite mer ghetto-aktigt haha. Jag tyckte själv att Hollywood var väldigt överskattat, men såklart var det kul att se ändå.

Sedan finns ju även Disneyland nere i Anaheim, och andra nöjesparker som t.ex Six Flags.

Ute vid Newport Beach finns whale watching, dvs valsafari, man åker ut på en båt och får se valar och delfiner ute på havet. Vi fick se en blåval på bara ett par tiotals meters håll, och var omgivna av tusentals delfiner som lekte runt båten. Det var verkligen jättefint!

Stränder som är värda att besöka - Malibu, Santa Monica, Huntington Beach, Long Beach m.fl. De flesta stränder har jättefina pirar, boardwalks och massvis med små butiker och matställen längs med gatorna.

Griffith Obeservartory har en underbar utsikt över hela Los Angeles, ligger  i bergen strax norr om Hollywood.

Vet ju inte riktigt hur långt du kan ta dig, om du måste förlita dig på buss/tåg kanske vissa utav dessa grejer är lite för långt från själva LA, men det kan du ju kolla upp själv. :)

Det går även bussar ner till San Diego och upp till San Francisco om du vill ta dig runt lite!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se