Kvinnorna bestämmer semestermålet?
I denna artikel kan man läsa att det oftast är kvinnorna som bestämmer vart resan ska gå:
Men tydligen är det vi män som betalar. Jojo. :)
Vet väl inte om det stämmer i mitt fall…men hur är det för er? Vem är det som har sista ordet när det gäller resmålet? Och vem betalar?
Oskar
Hehe, Jag betalar och jag bestämmer!
Men självklart har tjejen allt att säga till om om hon vill.
Tom

Beror på vart resan går skulle jag vilja säga, dyrt eller billigt resmål och vem som har bäst inkomst/bonuspoäng/gratis hotellnätter…:) Jag tror det är ganska blandad kompott vem som bestämmer, även om jag absolut inte låter mig fösas med till ett för mig ointressant resmål. Tror att jag har varit mer "bestämmande" än jag är nu, kanske…
Fast jag tror dock att det stämmer till stor del, att kvinnan bestämmer resmål och mannen betalar. Har en kompis vars sambo är totalt ointresserad av att boka resa, bestämma resmål, hotell, vad göra på plats. Väldigt trist enligt henne som får göra allt för att de alls skall komma iväg - å andra sidan har jag inte hört mannens version…

Jag bestammer, betalar o aker. Och den som vill folja med far betala sjalv. :)
/emma i NYC

Bra inställning, Emma! Och jag är förstås jättenyfiken på dina upplevelser och shopping i NY:))

#3 NYC? Vad är väl det mot BHA? :)
Oskar
Håller med #3
#5 eller TBY? =)
Tom

KGN alla gånger:)

KGN? Vad kan då det vara? Kungsträdgården…näää…
Oskar
Kungsängen.
Tom

Nej Kungsträdgården så klart! Fast jag tycker STHLM smäller ganska högt i största allmänhet:)

Ja…är det inte du, Pia, som sover på parkbänken där i södra delen av Kungsträdgården? :)
Oskar

Äsch då, jag som tyckte jag var lite diskret, ibland behöver man ju lite miljöombyte - kommer raskt byta bänk…:)
När jag reser med pojkvän är det han som väljer resmål (och betalar 
) Så det stämmer på mig!