Resor iFokus

Resor

Etikett: 5-sverige
Läst 1064 ggr
Petter
0

Guldkorn mellan Ö-vik och Skara

Hej!

Nästa vecka ska vi åka på en liten semestertripp. Barnen vill till Skara sommarland och det ställer vi upp på. Tyvärr när man är på resa är man så fokuserad på målet så man missa allt mellan start och mål.

Därför vill jag ha tips på saker/ställen att besöka på vår resa mellan Ö-vik och Skara. Det spelar ingen roll vad det är, ett ställe med god glass, fin utsikt eller en häftig kyrka.

Ge oss tips! Barnen är 16, 13 och 11 år.

Oskar
0

Ö-vik? Är det Örnsköldsvik? Lång resa i så fall! Åker ni kustvägen?

Oskar

AndersE
0

För den allra sista biten - dvs kring Skara - har jag några tips som jag skrev om en gång…

Länk

Petter
0

Hej!

Troligtvis åker vi E4 till Gävle där vi tar av in mot värmland och mot Skara.

Visst blir det en lång tur. Vi hoppas på "grått" resväder efterssom vi inte har AC i bilen!

ElLobo
0

Det finns en hel del intressanta saker att besöka och titta på. Mycket beror ju på intresse och tid.

I Kopparberg finns ju bl a Sveriges vackraste kyrka (för något år sedan), några muséer (bl a om frimärken. Förra veckan var det ju 150-års jubiléet av stämplingen av världens dyraste frimärke - gul 3 skilling banco) samt operan med Sveriges bästa akustik - Opera på Skäret).

Här kan du hitta lite mer information:

Bergslagsdiagonalen

Dalarnas län

Bergslagen

Örebro län

Oskar
0

Kanske lunch/fika/middag här?

http://www.borkabrygga.se/

Bra mat och läckert läge!

Oskar

Petter
0

Vad roligt med alla svar. Matpaus på Borka brygga blir perfekt, jag som älskar båtar och havet.

Sofi

Tatsu
0

Tom Tits i Södertälje jättekul för hela familjen, experiment och man får veta massor om vatten, vind och andra krafter. Motorer och maskiner, el, hur människan fungerar, ett stort hus med bara skoj. Vi provade på hur det är att stå i ett hus som hade jordbävning, stå mitt i en orkan, det fanns intressanta saker för hela familjen. Rekomenderar verkligen detta ställe, men det tar lite tid mycket att undersöka.