Måsten i Kalifornien?
På lördag lämnar jag Sverige och flyger till Los Angeles för att bo med min pojkvän och hans familj i tre månader! Min första utomlandsresa och eftersom jag stannar så länge vill jag naturligtvis ha tips på vad man borde/måste se när man är där :)
Med på listan än så länge finns bl.a Disneyland, Hollywood-skylten, Walk of Fame, de olika stränderna… Sådana där självklara saker.
Ni som varit där (södra Kalifornien), är det något jag absolut inte får missa? Vi kan antagligen ta oss runt i hela CA.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Härligt 3 månader är soft =)
Förslagslista:
San diego zoo ganska berömt har ej varit själv.
Tijuana mexiko enkelt att ta sig in men drygt och tidsödande att komma tillbaka in i usa. Sen är det rätt typisk gränsstad med rätt mycket misär. Dock lite spännande och mycket prutvänligt på marknaderna.
Hearst Castle- Googla det är intressant del av usa historia och jag tyckte det var intressant.
Monteray aquarium- värt ett besök om man är i närheten tycker jag och har något sånar intresse.
Alla nöjesparker vattenparker. Six flags håller rätt bra standard. Typ alla är större än något i sverige. Man spar typ pengar på att gå till dessa stora bra nöjesparkerna med bra bergodalbanor för efter det kommer man inte spendera dyra pengar i svenska nöjesparker. Så man kan motivera det med att det är sparsamt med några extra nöjesfältbesök =)
Redwood forrest, finns lite utspritt här och där.
BIO amc =) ta med studentkortet så går man billigt. Smörade popcorn *drägel*
Synd att du är under 21 annars hade en tur till vegas varit ett måste, fast det kan vara värt att åka ett par dagar iaf och se några läckra shower och passa på att svänga förbi Grand canyon som måste upplevas. Då är du också nära Hoover Dam. Death valley passerar man till från vegas. Det finns också rätt coolt flygplans kyrkogård så att säga i öknen.
San fransisco är också en riktigt mysig stad som är värd ett besök .
Disneyland är nice men det är roligare på renodlade bergodalbane parker som 6 flags.
Beachen så klart =)
Sen din pojkvän o hans familj har lokal kännedom om vad som är värt att göra så tror du inte behöver ha tråkigt =)
Har du en ok reskassa så skulle jag bara ta med mig ett eller max två ombyten och sen shoppa loss hårt när jag är framme för deras shoppingcentra är underbara.
Min sambo hon gillar forever 21 och Aeropostale. Sen är pac sun trevligt och spencers gifts är lite roligt också . Min taktik är rea racken först för det spelar ju ingen roll att det var förra säsongen i usa för det finns typ ändå inte i sverige iaf =)
Resväskor är billiga i usa så behöver inte ta med en extra tom utan det är bara köpa på plats. typ walmart lol.
ENJOY!
/Fridaybrew
Alcatraz!
Manhattan Beach i Los Angeles, läckert ställe, lite "laid back" så där!
Och vad härligt att få vara där i tre månader, hoppas du har en riktigt bra och härligt vistelse!
/Christina