Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 2391 ggr
AliceTheGirl
0

Isle of wight - språkresa?

Heej!

Vad gillar ni bäst - Isle of wight, Malta, eller Spanien?

Funderar på att åka på språkresa nästa sommar med sts. Får det för föräldrarna. Glad Åker med min bästis i så fall, min bästis mamma tycker också det vore en bra idé.

Åker jag till Spanien pluggar vi ju ofc spanska, det skulle vara jättebra eftersom att jag börjar plugga spanska i höst. Isle of wight verkar så otroligt fint, är det så fint som alla säger? Och Malta verkar också sjukt fint, plus att det är varmare där. Men åker vi till Isle of wight ska jag gå fotograferingsgrejs. Verkar jättekul att få bli bättre på fotografering när man ändå är där, eftersom att jag älskar att fota!

Vad tycker ni? Har ni vart på någon av dessa ställen - eller har ni något annat ställe som man kan åka på språkresa till när man är 13? (är tretton nästa år)

Ge gärna tips, och för er som har vart på något av dessa ställen kan ni gärna berätta om det! :)

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

regnbågsbron
1

Personligen tycker jag att du ska åka till England på din första språkresa.

Om det skulle hända något är det nära hem.

STS har ju massor av bilder på facebook på de ställena du ville till.

Jag var i somras i 3 veckor i England, med STS.

Det var roligt, jag åkte med min kompis och det gjorde alla anda som var där också, så det var mest att alla var med sin kompis, lite tråkigt men ja. Sts är bra, fast vi hade tyvärr oturen att få en dålig ledare som inte kunde hålla tider eller informera eller något.

Men du gör rätt i att åka på språkresa. Man får inte mycket fritid.

Man går i skolan mellan 9-12 och en lunchrast efter det och sen en aktivitet. och kanske en aktivitet senare på kvällen.

Ett tips är även att inte köpa till explorer pass, det kunde man göra där och endast gå på de grejer man ville göra :)

Lycka till

AliceTheGirl
4

Tack för ditt svar! :) <3

Det är ju bra att det är nära hem och så, och att det finns både fotograferingkurser och tenniskurser där. Men jag tycker det är svinkallt i havet och inte jättevarmt här hemma på sommaren - är det samma där? Eftersom att det inte är någon skillnad i London och så, är det någon skillnad på Isle of wight?

Hur menar du med att det var lite tråkigt? Fanns det förresten mycket roligt att göra där, eller var det lite som att vara ute på landet? Jag är mer en stadsperson om man ska säga så, bor på landet och fattar inte att folk vill vara här på somrarna.

Vill först och främst åka till Malta, bo på hotell och gå sts classic, och mamma tycker det verkar vara en bra idé. Men min bästis mamma tycker inte det, hon vill inte släppa iväg oss till Malta. Min bästis vill också till Malta (eller Isle of wight - hon blev jätteglad när jag berättade om att det finns tenniskurser där att köpa till) men dock ville hon gå sts internationell och bo i värdfamilj. Så vi har ju lite olika åsikter - kan man säga.Flört Varken jag eller hon är inte jätteduktiga på engelska, det är ju en av anledningarna till att vi vill på språkresa såklart. Och visst är det bästa för att lära sig engelska att gå internationell och bo i värdfamilj, men det känns lite säkrare att ha en svensk grupp och bo på hotell. Jag menar, man kommer ju ändå lära sig på lektoner och såklart prata med folket på Malta?

Ett tag funderade jag på att åka själv, det gör jag fortfarande lite. Att åka till Malta är något som jag drömt om i ett år nu, och eftersom att jag och bästisen har delade åsikter kanske det skulle vara lättare att åka själv? Dessutom tror jag inte ens att hennes mamma vill släppa iväg henne till Malta.

Men det skulle vara elakt att åka själv, och dumpa henne liksom. Hon skulle blivit jätteledsen. Och så vet jag inte om jag vill åka själv. Jag har svårt att hitta kompisar - man vill inte vara själv i två veckor i ett främmande land.

Vad tycker ni jag ska göra?

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

Denna kommentar har tagits bort.