Många frågor bl.a. flygskatt/ graviditet
Hejsan!
Jag skrev nyss ett inlägg och frågade om hur länge man får flyga när man är gravid? Som ni kan läsa där är jag nyfiken på hur det fungerar, även om det är något speciellt som kan hända om man flyger under graviditeten?
Sen så har jag gubben i huset bredvid mig här som säger att vi måste boka ett erbjudande vi hittade, och att jag måste boka det nu nu nu.. Själv läser jag det finstilta och ser att det står en flygskatt på 300-2000kr kan tillkomma.. Så om erbjudandet är på 269kr kommer det med all sannolikhet att sluta på 2269kr eller hur? Eller finns det nåt sätt att räkna ut flygskatterna innan man faktiskt kollar eller köper biljetter? Förvirrande inlägg jag vet..
Så här står det om erbjudandet:
Flyg från Stockholm till 15 storstäder i Europa för endast 269 kronor, tur och retur. Välj bland 100 flygbolag och flyg när du vill under de närmaste 12 månaderna till Rom, Berlin, Barcelona, Venedig, London och många fler destinationer.
Och det finstilta:
Varje värdecheck gäller för en tur-och-returresa i ekonomiklass,exklusive skatter och tilläggsavgifter. Du kan köpa flera värdecheckar. Flyg och flygbiljetter i mån av tillgång. Boka minst 7 dagar före avresa (bokad resa återbetalas ej). Flygplatsskatt och bränsletillägg måste betalas i samband med bokningen. Det sammanlagda beloppet för skatter och avgifter kan variera mellan från 300 kr till 2000 kr beroende på destination, datum för hemresa och flygbolag
Vad tror ni? Slutar biljetterna på samma pris som de annars skulle ha slutat på eller tror ni man kan komma undan med lite billigare flygbiljetter?

Att de inte har med flygskatter och liknande när de redovisar priset är bara ett sätt att försöka locka/lura kunder. Seriösa företag redovisar priset inklusive skatter och liknande. Ett tips är att innan du bokar även kolla de stora bolage så som SAS, Lufthansa och liknande. De redovisar alltid priset inkl skatter och avgifter och i slutändan är det ofta så att de är minst lika billiga som de så kallade lågprisbolagen.
Oskar
Mm, tack för svar! Det jag tänkte också.. Blev inget köp denna gång!