Långhelg i Stockholm augusti 2012
Jag har som utmaning att arrangera en långhelg (lördag-onsdag) i Stockholm med våra danska vänner medio augusti 2012.
Vi är 6 vuxna människor runt 60 år.
Vasa-museet, Skansen, Gamla Stan står redan på programmet ;-)
Vi tänker åka tåg till Stockholm och är därför beroende av offentliga kommunikationer
Jag har kollat lite på nätet om stugor (Novasol), hotell, B&B, hostels, vandrarhem. Och det är DYRT! Minst 3-4000 kr per par kommer vi betala för en veckas hyra av stuga eller fyra nätter övernattning på annat sätt.
Finns det någon härinne som kan hjälpa mig hitta något billigare övernattnings-alternativ för 6 lugna pre-pensionärer
?
:-) Inge

Tyvärr är det nog så att Stockholm är en dyr stad att övernatta i. Har för mig att det till och med är en av världens dyraste hotellstäder.
Fast ni kan komma undan betydligt billigare om ni nöjer er med vandrarhemsstandard. Jag har själv bott på vandrarhemmet Af Chapman som ligger mycket centralt för ca 300 kr natten. Om man kan tänka sig att bo lite utanför city kan man nog komma undan ytterligare lite billigare.
Oskar
Jag skulle kolla om nån privatperson kan tänkas hyra ut något - annonsera på Blocket. Annars är som sagt Af Chapman helt OK - och ca 15 min från city.

Tack för kommentarer :-)
Kan också rekommendera Af Chapman, bodde där för länge sedan när vi var på klassresa (och alltså hade väldigt begränsad budget). Knappast lyxboende, men själva grejen att sova på en båt kan vara ganska rolig i sig :)
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Kom bara ihåg att om du bokar Af Chapman så säg till att du vill bo i båten. Annars är risken att du får bo i de rum som ligger i huset bredvid båten.
Oskar