Hjälp med att välja ort? :)
Hej!
Skulle vilja ha lite resetips. Funderar nämligen på en liten resa i sommar. Skulle bara vara ca 3 dagar lång och för två personer, mamma och jag. Jag har funderat på några Medelhavsorter för det skulle vara rätt kul att åka till någon lite varmare plats, dock inom Europa.
Har nån några tips på bra orter där runt Medelhavet (inget krav, man får komma med annat också) där man på tre dagar hinner njuta av kulturen, se några intressanta sevärdheter och sånt. Det kommer inte att bli en "sol och bad" semester för vi skulle ju inte vara där så länge, men gärna lite sånt också, fast mer kultur, nöjen och sevärdheter. Tack på förhand :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag var nyss i södra Ukraina och det kan jag absolut rekommendera! I alla fall om man är ute efter något som är lite annorlunda. Där finns mängder av intressenata saker att se och det är varmt och skönt på sommaren. Förslagsvis bor man i någon av städerna vid Svarta havet så att man har möjlighet att bada. Och det är ungefär lika långt att flyga dit som till Medelhavet. Så surfa runt på nätet och kolla upp till exempel staden Jalta (Yalta på engelska).

Om ni inte varit där: Rom
Vi har nu hursomhelst bokat resan. Eller, vi bokade den för ett tag sen. Och orten blev ROM som #2 föreslog! Men tack för tipset om Ukraina också!

Kul! Rom blir säkert hur bra som helst! :)
Det tror och hoppas jag också! :)