Skånetrafiken - jag blir galen!
Jag förstår inte hur man kollar vilka hållplatser skåneexpress 1 stannar i!
Snälla hjälp!

Om du går in här:
http://www.skanetrafiken.se/templates/SearchTimeTable.aspx?id=3432&epslanguage=SV
Och skriver in linjen du vill ha info om i sökrutan så får du upp länkar till PDF-dokument. Och i dessa ser du hållplatserna.
Tack!
Tyvärr kan man inte lita på det. Skånetrafiken (tåg i alla fall) vill ha bra statistik hur man håller tidtabellen. Två fiffiga metoder:
Tåg söderifrån går upp till Ängelholm och vänder. Är man sena så vänder man i Helsingborg istället. De som skulle av längre norrut får kliva av och vänta på nästa tåg! Men man håller tidtabellen. Det har mina söner råkat ut för flera gånger.
Tåg från Kastrup via Malmö är försenat. På högtalaren: "Nästa Svågertorp!" (som är en stor parkeringsplats och busstation bl.a.). Fast tåget var ju försenat så man "hoppade över Svågertorp" och åkte direkt till Malmö. Massvis av passagerare stod upp och väntade på att gå av, men fick alltså åka in till Malmö och själva ta sig tillbaka till Svågertorp. Detta var jag och min familj med om före jul och flera passagerare sa att det var rätt vanligt…
Men man har fina siffror på sin punktlighet!
Och passagerarna har ju inte mycket att välja på så…
Ojj, vad taskigt!

Ujuj…ja ännu ett exempel att statistik inte alltid är hela sanningen.