Resor iFokus

Resor

Etikett: 9-övrigt
Läst 1249 ggr
Oskar
0

I filmens fotspår

Det är ju populärt att göra resor till platser där filmer utspelar sig eller är inspelade. Man kan läsa om det tex i Expressen:

http://www.expressen.se/resor/1.1469043/i-filmens-fotspar

Själv har jag ju Star Wars som favoritfilm vilket ställer till en del problem…Går så vitt jag vet inga resor till Tatooine eller Dödsstjärnan. :)

I vilken films fotspår skulle ni vilja åka?

ChristineL
0

Oh, sånt där verkar kul! Jag skulle lätt vilja följa vilken som helst! Men ett Harry Potter-fan som jag är vore det ju inte helt omöjligt att åka på en sån resa kanske? ;)

Yaeko
0

Nya Zeeland och se miljön där de gjorde sagan om ringen :) fast jag har hört att man inte märker av att dom har gjort en inspelning av en film där. men kul att åka dit ändå :)

elyse
0

Jag har ingen specifik film, men både filmer och TV-serier har spätt på mitt intresse för New York. Sedan har jag också ett intresse för Iran och Indien, genom dokumentärer och filmer.

felixifokus
0

Tips för Star Wars fans:

Endors måne

Tatooine

Flört

Dojdan
0

den där sex and the city touren skulle jag vilja gå på, främst för att jag vill se Manhattan rent allmänt!

Jag tror att man blir besviken på många platser som ser så underbara ut på film med rätt ljussättning ;)

ThereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte många spår kvar av sagan om ringen filmerna på Nya Zeeland. Det finns lite kulisser kvar i "Hobbiton" eller Matamata som byn heter. Annars kan man se lite på sydön som denna skylten tex. Det var här Aragorn föll över klippan när de blev attackerade av vargarna. (Det är den lilla skylten som man ser på bilden som är tagen längre ifrån) Det är bara ca en meters fall;)

Ang. Star Wars så finns det nog lite kvar i Marocko där delar av filmen spelades in!

Yaeko
0

Idag i Aftonbladet står det om Tunisien och att flera filmer har blivit inspelade där ;) B.la. star wars