Ny på forumet - en naturresetok
Kul med ett reseforum!
Jag heter Lars-Olof Arvids (kallas Olle) och bor mellan Stenungsund och Ljungskile i Bohuslän. Mitt största intresse är djur och natur, som även brukar vara temat för mina resor i när och fjärran. I våras var jag i Kina och vandrade i Qinlingbergen där de vilda pandorna finns. Med hjälp av våra skickliga spårare fick vi se tre pandor. Dessutom fanns en mycket intressant flora i området. Mycket som vi odlar i våra trädgårdar växte vilt i skogen, bl a helt underbara rhododendron i full blom. Jag har också varit på safari i Östafrika, sett lemurer på Madagaskar, ridit elefant i en indisk djungel och sett en tiger på knappt 10 meters håll, bott hos dayaker i ett långhus på Borneo, upplevt Amazonas och Pantanal i Brasilien… Och så ska vi inte glömma allt det fina vi har i vår svenska natur! Fågelsträck i Falsterbo och Ottenby, Orkideängar på Gotland, röda näckrosor i Tiveden, tranorna vid Hornborgasjön, härliga fjällvandringar i Härjedalen och inte minst skärgården här hemma i Bohuslän!
Olle
Oj det låter spännande alltihop!
Extra avundsjuk blir man när man nu är fast på kontoret…
Mvh // Johan

Varmt välkommen hit! Hoppas att du hittar intressanta saker att läsa här. Och du får gärna dela med dig av dina resor, du ser ut att ha varit med om en hel del spännande!!
mvh
Oskar
(Sajtvärd)

Vilka fantastiska resor! Jag vill gärna höra mer om pandorna, du har inga foton?
#3 Precis min tanke!
#0 Jag hoppas du startar många strängar här - med berättelser och bilder.
Beträffande bilder måste jag tyvärr göra er besvikna - jag är så "stenålders" att jag varken har någon digitalkamera eller dator hemma!
I bästa fall kanske jag får tid att scanna några diabilder här på kontoret någon gång, men när det i så fall blir vet jag inte.
Olle

Klart du måste skaffa en digitalkamera eller scanner! Vi vill ju se dina bilder. :)
Oskar