Resor iFokus

Resor

Etikett: 9-övrigt
Läst 799 ggr
Ceciliaolucifer
0

Betalningsmiss = förlorad resa

Ja, jag fick ett telefon samtal idag som gjorde mig ledsen. Jag bokade en resa till Montenegro den 26/7 i fredags och den skulle betalas samma dag. Vilket jag gjorde senare på kvällen.

Men eftersom det var helg så bokfördes betalningen på 13 500kr inte förens på måndag och då hade deras system redan lagt ut vår resa för försäljning. Vilket betyder att vi inte hade ngn resa helt plöstligt.

Rena mardrömmen och ärligt talat började jag gråta, jag vet inte varför men jag blev så fruktansvärt besviken. Det har varit mkt motgångar och jag behövde den här resan.

Det fanns fortfarande platser kvar på planet men hotellen som var kvar var inte ens i närheten av det vi ville ha. Det ENDA hon hade att erbjuda var en resa till Kreta och det var ett av alla ställen vi absolut INTE ville åka till.

Vi skulle få tillbaka alla våra pengar om vi inte ville boka om resan men det ville vi inte. Vi lyckades hitta ett senare datum till just den plats vi bokat från första början, så nu blir det verkligen av. Allt är bokfört, betalt och vi har fått biljetterna och bekräftelsen och nu känns det bättre.

ville bara skriva av mig..

Highlandertess
0

Åh vad bra att det löste sig!!

Oskar
0

Ja det där med betalning samma dag är marigt. Beroende på hur man gör betalningen så tar det olika lång tid. Vill man vara på säkra sidan så ska man nog ringa företaget efter överföringen och verkligen få bekräftat att pengarna finns där.

Hoppas ni får en trevlig resa!

Ceciliaolucifer
0

#2 Det kändes som en luring faktiskt. Jag följde 1 av deras 3 betalningsalternativ och ändå funkade det inte. Så jag kände mig riktigt riktigt lurad.

Det var fredag kväll och jag hade inte ngn tanke alls på att ringa och få det bekräftat. Men nu har jag lärt mig en ordentlig läxa.