Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
Läst 6166 ggr
CarolineJ
30

Hur tar jag mig till Malaga?

Jag och sambon ska till Malaga i augusti för att hälsa på en vän som flyttat dit.

Men hur tar vi oss dit??? Vi är alltså ute efter en rutt. Inte bara vilket transportmedel vi ska använda oss av ;p

Vi vill inte flyga! Vi har båda varit med om tramatiska upplevelser när det gäller flyg så när vi sk börja flyga igen så vill vi ta kortare turer. Måste vi så måste vi såklart när det gäller flyg men vi vill helst åka buss eller alternativ tåg.

Oskar
0

Helt rätt att skippa flyget! Dels ur miljösynpunkt men också därför att resan blir ett mål i sig när man väljer ett långsammare färdmedel. Själv föredrar jag tåg före buss. Den här sajten är bra för att se vilka tågförbindelser det finns i Europa:

http://www.bahn.de

Vilken väg man tar beror ju lite på vad man gillar…och om man vill stanna på vägen. Kanske ta tåger och stanna en natt i Berlin och en natt i Paris?

mvh
Oskar

CarolineJ
0

Vilken förvirrande men underbar sida haha. Först gick det skitbra, jag knappade in köpenhamn-Malaga i augusti. En hel rutt kommer fram med byten och tider och allt sånt men sen kan jag inte ta mig vidare :S

Jag vill ju se vad det kostar!

Men jag håller förresten med dig om att buss och tåg är roligare. Jg vill också att själva resan ska vara mer än bara fram och tillbaka.

Oskar
0

Kan hända att din rutt är för komplicerad för att kunna bokas online. Har för mig att det finns ett telefonnummer man kan ringa. Alternativt får du ringa till respektive tågföretag och boka varje sträcka för sig. Du får berätta sen vilken väg ni tar!

CarolineJ
0

ja det blir iofs 6 byten mellan köpenhamn och malaga. får kolla vidare lite. Har tänkt lite på buss till alicante och sen tåg därifrån.

oh varför flyttade kompisen inte till barcelona hehe

Oskar
0

Fast sitta i en buss i typ 2 dygn i sommarhettan är väl ingen höjdare?

CarolineJ
0

Mig hade det inte gjort nåt. jag älskar att bara åka.

Vi tittade på eurolines, ganska dyra och det tar oss bara till alicante. Min spanska är ganska bra förutom att den är sydamerikansk så vi har börjat kollat lite på www.renfe.es men änsålänge inget. (typ spanska SJ)

Oskar
0

Tåget e coolare…ni får åka både franska TGV och Spaniens nya snabbtåg. :)