Resor iFokus

Resor

Etikett: 4-nord-sydamerika
Läst 1132 ggr
pluppan
0

venezuela-äntligen beställt

nu har vi beställt vår resa till nästa jul det blev venezuela och isla margarita. någon som varit där? vi ska vara på ett ställe som heter laguna mar och det fick då bäst recencioner på tripadvisor utav hotellen på den ön. det är inte jätteflott men verkar vara bra och det är all incklusive. vi är lite oroliga bara att det blåser för mycket och att det blir mycket badförbud i havet (dock har iochförsig hotellet 9 pooler+3 bubbelbad så vi borde överleva ändå)Fundersam. vi har även fått olika info om golfbanan på ön. om man tittar på internet står det att det är ok att komma dit som greenfeegäst men när vi frågade fritidsresor sa de att man bara fik spela om man bodde på det hotellet som ägde banan.

tja all info om stället och kanske tips på vad man kan göra där tas gärna emot. vi reser två familjer barnen är 4st 8-10år varav en födelsedag firas på ön.

har läst en del på tripadvisor som jag måste rekommendera som en jättebra sida att leta information om resmål och hotell.

Engla
0

Är också sugen på en resa dit för det var inte så jättedyrt! Men vi kan inte riktigt bestämma oss, sitter med en massa resekataloger framför oss. Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

pluppan
0

vad roligt! jag puttar igen för tripadvisor där man kan läsa vad privatpersoner har att säga om hotellen och resmålen. jag har tyckt att det stämt bra med tidigare resmål och sen kan man ju se flera bilder från resmålet tagna av turister.

det är så roligt att sitta och scanna i katalogerna samtligt när man får lite ångest över alla de ställen som man väljer bort! när hade ni tänkt åka?

Engla
0

Vi hade tänkt att åka i mitten av mars-08. Jag vet att det är väldigt länge tills dess, men sen ska man ju spara också. Men nu säger min kompis att man ska akta sig för att åka till den delen av världen….Vad tror ni? Hjälp, man blir ju så nervös när folk säger så.

pluppan
0

varför ska man akta sig för den delen?

Engla
0

Hon sa att det var mkt kriminalitet där. Usch, stämmer verkligen det? Sucka. Ledsen

pluppan
0

vi ska bo på ett "komplex" så där är nog säkert. vi var på dominikanska republiken förra året och där är det liksom säkert i hotellområdet och strandremsan stängs av mot gatan med vakter som vaktar turisterna, kan tänka mig att det funkar ungefär likadant i venezuela.

man kan säkert bli ihjälslagen i malmö också

Engla
0

pluppan; Förmodligen är det ju säkert för turister inom hotellområdet. Vore ju konstigt annars.

Oskar
0

Har varit i Brasilien och där fick jag också höra att det var våldsamt och farligt. Jag upplevde dock aldrig något sådant. Däremot skulle jag vara extra försiktigt med var någonstans jag gick eller åkte. Kanske undvika skumma bakgator/förorter och liknande. Är man osäker på om ett visst ställe är säkert kan man säkert fråga på hotellet/resebyrån.

Oskar

Engla
0

Nu har vi bestämt oss för att åka till Malaysia! Skrattande

Mysofi
0

Vad kul med Venezuela!! Jag och min familj var där i mars, det var bästa resan jag gjort (Rest mycket) helt underbart!!! Fråga gärna om du undrar något!! Glad

Mysofi
0

Förressten, kan rekomendera turen orronocci-deltat/canaima!!! Det häftigaste jag sett tror jag!!

pluppan
0

oj, jag hade missat att någon svarat på denna tråd 

#11 vad är det för en tur?

vi skulle behöva någon kul utflykt på julafton (funderar på det stället där man fick bada med delfiner. sen har vi ett barn som fyller nio år på plats som man skulle vilja göra något extra för denna dag så har du tips så tar jag tacksamt emot

Mysofi
0

#12 Vi var också och badade med delfiner! Borde ju vara på samma ställe.

Mysofi
0

#12 Man flög med miniflygplan till fastlandet, till Orinoccodeltat (stavning :/) där åkte man båt på orinoccofloden och fiskade piraya, om man hade tur kunde man se delfiner (det såg inte vi tyvär) och apor och andra djur och så gick vi djungeln, det var häftigt! Inne i djungeln såg vi en tarantula och fick smaka palmhjärta och lite sånt. Och sen sov man över där, mitt ute i djunglen, det var jättehäftigt på kvällen när man hörde alla syrsor och så! Nästa dag åkte man miniflygplan igen till canaima, det är en nationalpark som ligger i södra Venezuela, nästan på gränsen till Brasilien. Men innan vi landade i nationalparken fick man se världens högsta vattenfall och det var typ det häftigaste jag har sett!! Så himla coolt! Sen landade man och så åt man lunch och sen fick man gå bakom ett jättestort vattenfall, och det var också jättehäftigt!

Oskar
0

#14 Oj, det där låter riktigt spännande!

pluppan
0

mmmm vad roligt det lät! bokade du detta på plats eller måste man förboka hemifrån?

Mysofi
0

Vi bokade det på plats, men man kan säkert boka hemma också! :D

Emmeli
0

Vi åkte till Isla de Margarita och kom hem för en vecka sedan, det värsta var väll att de inte kunde hålla ordning på sina sopor, det låg skräp överallt och resturanger kunde slänga ut rensade fiskarprecis brevid huvudgatan! Däremot var det superbilligt där och jag rekomenderar er att byta in allt ni tänkt er att använda i pengaväg till dollar, där är nämligen så att de har 2 taxor, en officiell och en svart, den svarta är den man oftast får byta med på hotellet, den är värd dubbelt så mycket och den som de flesta använder, men väljer du att ta ut genom bankomat så får dt den officiella, som bara är värd halva svarta taxan. Vilket gör att du förlorar oerhört mycket pengar! Har varit på Dominikanska republiken förut och jämfört med Isla så var det super rent, däremot stötte man på vänligare folk i Venezuela och det är helt klart ett rekomenderat resemål!

pluppan
0

hmm jag vet inte om jag tyckte att det var speciellt mycke mer ordning i dom.rep än i venezuela. tycker att båda ställena hade sin vanliga dos av sopor som det ofta är utomlands när man kommer utanför hotellet