Resa till värmen i december
Hej.
Undrar vart det är kortast att åka utomlands till jul… Reser med barn så flygresan får inte vara lång och så vill vi ha värme. Någon som vet?

Beror ju lite på hur varmt du vill ha. Ska det vara 30 grader och varmt i vattnet så måste man ju åka ganska långt.

vi planerar en resa till mexico, närmare än chile, dit vi var förra året.. vi kommer förståss att ha barnen med oss, det brukar inte vara några problem, de har nya nintendo ds med sej i år. även böcker och papper och pennor packas i väskan.

#2> Mexico räknar iaf jag som rätt långt bort…
#0> Kanske turkiet, egypten eller marocko? Borde vara varmare än Europa. :)
Vad tror ni om teneriffa, hur är det där då? Eller grand canaria? Eller Lanzarote?

#4 När det gäller kanarieöarna så gäller det att välja rätt stad/ö. Vissa städer är otroligt turistiga och ocharmiga. Personligen skulle jag välja någon av de mindre öarna.
mvh
Oskar
Personligen skulle jag skippa Kanarieöarna eftersom det har regnat varenda gång jag har varit där och eftersom de är så extremt turistiga. Jag har just beställt en resa till Tunisien i Afrika. Jag har inte varit där tidigare men det jag har läst om Tunisien verkar positivt. Knappt fyra timmars flygresa från Arlanda.
Tom

#6 Så du sticker iväg nu när det äntligen börjar bli vår? :)
När jag var där gjorde vi en tvådagarsutflykt in mot öknen och kommer ihåg det som mycket lyckat!
Ja, det är alltid skönt att få lite miljöombyte och man vet ju ändå aldrig om det blir någon sommar i sverige…
Tom
Vi var i Tunisiren sept -06 Det var väl helt ok förutom att det var 34 grader i skuggan och dålig mat på hotellet, så vi blev såklart magsjuka… Åker man dit i rätt tid så är det nog bättre, man kan ju kolla in stället där starwars spelades in. Vi åkte till Hammamet. Lite jobbigt var det med alla hormonstinna karlar, men det kanske inte du får något problem med, hehe.