Resor iFokus

Resor

Etikett: 9-övrigt
Läst 2032 ggr
stry
4

Fynda resa på Arlanda?

Jag och sambon har inte bokat något speciellt i sommar. Har två veckor semester i början av juli nu och vi lurar på att packa väskan, åka till Arlanda och se om vi får tag i något prisvärt och kanske "oväntat".

Spännande att se vad det bär av. Men jag är lite för lite spontant för att inte här fråga om någon annan har gjort detta och om det finns bra tips? :)

Oskar
0

Nope…aldrig gett mig ut till Arlanda för att spontanflyga. Men det låter som en skoj grej. Fast jag undrar om det egentligen blir billigare…

Men jag tycker ni åker till Arlanda med massa pengar och så tar ni flight nr 20 på departure-listan, oavsett vart det bär av. :)

Oskar

AndersE
0

Går det att köpa sista-minuten på det viset?

Till och med 100-lappen har ju försvunnit?

mandymoo
0

Kan säga såhär att det är svårt att hitta resor ute på Arlanda… man kan lika bra eller bättre titta i tidningen o ringa. Finns det resor kvar så finns det redan då.

Väldigt sällan som man kan få resor ute på Arlanda pga att tex någon inte kommer. Om dom inte avbokat innan så väntas det till det sista - alltså när incheckningen är slut. Och den tid som då är kvar tills planet går… där finns ingen tid till att sälja biljett o sen checka in osv…

Jag rekommenderar er att titta i tidningen o ha en resa bokad innan ni åker ut.

Det blir inte dyrare - sista minuten har samma priser ändå.

Kan säga så att på dom åren jag jobbat där så är det väldigt väldigt sällan som dom som kommer ut dit på det sättet kommer iväg den dagen. Så kika någon dag innan i tidninge o se vad som finns… ring bolagen o ta det som finns till en bra peng….

Mitt råd så ni slipper sitta där och bara vänta bort dagar av er semester.

Karmatarerskanise
0

Man ska gå in på resebolagens sidor efter klockan 12, det är då de nya annonseras ut. Var klar med packad väska så du kan åka direkt. Då är det billigast.